اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هند درباره سفر به عراق به شهروندانش هشدار داد

در پی آغاز اولین موج‌های حملات تلافی‌جویانه ایران به شماری از پایگاههای ارتش عراق در انتقام از خون سپهبد قاسم سلیمانی، وزارت خارجه هند به شهروندانش درباره هرگونه سفر غیرضروری به عراق هشدار داد.

هند درباره سفر به عراق به شهروندانش هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه هند امروز (چهارشنبه) در پی اولین واکنش تلافی‌جویانه ایران به اقدام جنایتکارانه واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای هشدارآمیز از شهروندان خود خواست تا از سفرهای «غیرضروری» به عراق خودداری کنند.

بامداد چهارشنبه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» توسط آمریکا، شماری از پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت امور خارجه هند آمده است: «با توجه به وضعیت حاکم در عراق، به شهروندان هند توصیه می‌شود که تا اطلاع ثانویه از تمامی سفرهای غیرضروری به عراق خودداری کنند».

این بیانیه می‌افزاید: «به شهروندان هندی که در عراق ساکن هستند نیز توصیه می‌شود که هشیار باشند و از سفر درون عراق خودداری کنند».

وزارت خارجه هند همچنین اعلام کرد که سفارت هند در بغداد و کنسولگری این کشور در بغداد همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول