اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رسانه‌ها اطلا‌ع‌‌رسانی یک سویه نداشته باشند

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کند که هر دو سوی ماجرا انعکاس داده شود، گفت: از یک زاویه خاص نباید به مسائل نگاه نشود.

رسانه‌ها اطلا‌ع‌‌رسانی یک سویه نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر محمدی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی ماهیت آمریکا را به ما نشان داد و این ماهیت برای مردم ما روشن‌تر شد، اظهار کرد: حوادث اخیر عامل انسجامی در کشور در مقابل استکبار جهانی شد.

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان زنجان با اشاره به اینکه ما آغازگر جنگ نبودیم و دشمن  سعی دارد خودش این کار را  انجام دهد، گفت: وظیفه ما به عنوان فعال رسانه‌ای این است که از بازپخش اخبار غیر موثق جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه خیلی از فعالان فضای مجازی به مفید بودن مطلب توجهی ندارند در حالی که باید از این فضا به درستی  بهره گرفت، گفت: باید حواسمان باشد که نشر دهنده هر مطلبی نباشیم.

محمدی با اشاره به اینکه تصور ما از فضای مجازی فضایی است که نمی‌توان آن را کنترل کرد و گاهی برخی از روی عناد مطالب را منتشر می‌کنند، عنوان کرد: این مباحث مربوط به سواد رسانه‌ای است که باید لحاظ شود و در چرخه گردش اطلاعات باید دقت کنیم.

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان زنجان با اشاره به اینکه رسانه‌ها از نخبگان فکری جامعه هستند و می‌توانند در کنار دیگر نهادها و تشکل ها باشند، عنوان کرد: از همین رو باید بیش از پیش در کنار جامعه باشند.
وی با اشاره به اینکه در استان زنجان حضور رسانه‌ها در فضای مجازی نیز بسیار پررنگ بوده و شور و نشاط بسیاری ایجاد شده است، گفت: رابطه بین رسانه‌ها و نهادهای دولتی یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
محمدی با اشاره به اینکه نقد باید اصول و مستندات خود را داشته و بر اساس آن انجام شود، تصریح کرد: شورای اطلاع‌رسانی در زنجان شکل گرفته است که دبیری آن به عهده ارشاد است و آنجا جلسات متعددی تشکیل و مسائل جامعه در آن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان زنجان با اشاره به اینکه اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کند که هر دو سوی ماجرا انعکاس داده شود، تاکید کرد: از یک زاویه خاص نباید به مسائل نگاه نشود.
محمدی با اشاره  به بحث بیمه خبرنگاران و چالشی که برای این قشر از جامعه ایجاد کرده است، گفت: باید در پوشش اخبار منافع جامعه را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/73009/ق/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول