اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اختراع سامانه هوشمندسازی حمل پول و اسناد/کسب مدال نقره جهان در مسابقات بین‌المللی مخترعین دنیا

مسعود جهانتیغ و محمد حسین غفوری مقدم جوانانی هستند که توانسته اند با ابتکار و خلاقیت سامانه هوشمند سازی حمل پول و اسناد را اختراع کنند، سامانه‌ای که کشورهای حوزه خلیج فارس از آن استقبال کردند اما پیاده سازی این ایده و طرح در کشور خودمان از اهداف این مخترع جوان است.

اختراع سامانه هوشمندسازی حمل پول و اسناد/کسب مدال نقره جهان در مسابقات بین‌المللی مخترعین دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مسعود جهانتیغ و محمد حسین غفوری مقدم جوانانی هستند که توانسته اند با ابتکار و خلاقیت سامانه هوشمند سازی حمل پول و اسناد را اختراع کنند، سامانه‌ای که کشورهای حوزه خلیج فارس از آن استقبال کردند اما پیاده سازی این ایده و طرح در کشور خودمان از اهداف این مخترع جوان است.

مسعود جهانتیغ در مورد اختراع خود و هم تیمی‌اش می‌گوید: کشورهای حوزه خلیج فارس از این طرح استقبال کردند اما هدف ما پیاده سازی این ایده و طرح در کشور خودمان است.

وی ادامه داد: آذر ماه امسال در کره جنوبی شهر سئول مسابقات بین‌المللی مخترعین دنیا برگزار شد که ما توانستیم مدال نقره جهان را کسب کنیم.

 

جهانتیغ می‌گوید: علاوه بر این مدال طلا و نشان اختراع برگزیده از طرف دولت مالزی و همین عنوان از طرف دولت تایوان نیز در همین مراسم کسب کردیم.

وی ادامه داد: سامانه هوشمند سازی حمل پول و اسناد  اولین اختراع تیم ما بود، با توجه به بروکراسی اداری ممکن است ثبت اختراع ما تا دو سال هم طول بکشد.

این مخترع جوان می‌گوید: فکر کردن به یک نیاز موجود در دنیای فناوری و یا استفاده متفاوت از فناوری های موجود، در واقع در زندگی روزمره و یا محیط کار خلاء های عملیاتی بی شماری وجود دارد که هر کدام به تنهایی زمینه ساز یک اختراع خواهد بود.

وی در مورد چگونگی تامین هزینه‌های کارشان گفت: هزینه‌ها به صورت شخصی توسط اعضای گروه تامین می شود و تامین هزینه توسط ارگان های زیربط نیازمند طی پروسه های طولانی و افشای کامل ایده بوده که ریسک بالایی برای گروه به همراه دارد.

 

وی می گوید: برای تجاری سازی طرحمان در حال بررسی و براورد هزینه و ارائه طرح های جامع برای بازارهای هدف داخلی و خارجی هستیم که به نتیجه های مفیدی در داخل کشور برسیم.

جهانتیغ ادامه داد: عضو رسمی در باشگاه پژوهشگران کشور در مدت تحصیل، مدرس دوره های تخصصی شبکه های کامپیوتری در مدت ۶ سال، فعالیت در زمینه اجرای شبکه های کامپیوتری در سطح استان به مدت ۶ سال از جمله سوابق کاری بنده است، هم اکنون نیز مدیر پروژه نگهداری موبایل استان در شرکت سرمایه کارکنان ارتباطات و مخابرات کشور مشغول فعالیت هستم.

وی بیان کرد: نائب رئیسی کمیته انضباطی شرکت شسکام ایران نیز از دیگر فعالیت های کاری بنده است.

 

 

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول