اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

رای گیری برای مصوبه کمیسیون تلفیق درباره مالیات بر درآمد باید تکرار شود

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه دو پله‌ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان خلاف عدالت است، گفت: بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99 باید مجددا رای‌گیری شود.

رای گیری برای مصوبه کمیسیون تلفیق درباره مالیات بر درآمد باید تکرار شود

علی ادیانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره مصوبه این کمیسیون درباره شیوه محاسبه مالیات پلکانی بر درآمد کارمندان گفت: حدود 4 ماه قبل مصوبه­ای در مجلس داشتیم مبنی‌بر اینکه اگر مواد و تبصره طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در مجلس، ناقض قوانین گذشته و یا اسناد بالادستی باشند برای تصویب در کمیسیون و صحن مجلس، نیازمند دو سوم آرای نمایندگان حاضر هستند. برخی نمایندگان با برداشت اشتباه از آیین­نامه داخلی مجلس، فکر می­کردند این مصوبه قانون شده است. اما در حقیقت این چنین نیست و هنوز این مصوبه تبدیل به قانون نشده است.

وی افزود: البته شورای نگهبان قانون اساسی در طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس به ماده 181 ( دو سوم آرای نمایندگان) ایراد نگرفته است. اما شورای نگهبان هنوز نظر نهایی خود را ابلاغ نکرده است و تا زمانی که نظر نهایی این شورا ابلاغ نشود، این طرح شکل قانون را پیدا نمی­کند. ضمن آنکه پس از این مرحله باید رئیس مجلس، این مصوبه را به رئیس جمهور ابلاغ کند، در روزنامه رسمی انتشار یابد و سپس شکل قانون پیدا کند. بنابراین به احتمال زیاد دوستان‌مان در کمیسیون تلفیق اشتباه کرده‌اند.

ادیانی درباره آثار محاسبه مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دو پله‌ای گفت: این موضوع خلاف عدالت است و شکاف طبقاتی را زیاد می‌کند زیرا طبیعی است کسی که درآمد بیشتری دارد باید مالیات بیشتری بدهد. عدم تصویب پیشنهاد دولت برای پنج پله‌ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان در کمیسیون تلفیق مجلس به معنای کاهش چشمگیر مالیات افرادی است که حقوق های نجومی می‌گیرند.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه مصوبه مذکور باید مورد رای‌گیری قرار گیرد، گفت: بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99 باید مجددا رای‌گیری شود. امیدواریم هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق این موضوع را قبول کند.

به گزارش فارس، اواخر هفته گذشته، کمیسیون تلفیق مجلس در اقدامی عجیب، ضمن رد پیشنهاد دولت برای پنج پله ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان در بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99، مصوب کرد مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دو پله ای اخذ شود. کارشناسان اعتقاد دارند این مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که به معنای کاهش چشمگیر مالیات افرادی است که حقوق های نجومی می گیرند، هم برخلاف عدالت است و هم موجب کاهش 5 هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از این محل می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول