اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

خاک و آتش

شیطان غلط نمی‌گفت به ظاهر. او می‌گفت آتش برتر از خاک است. ولی او چه چیزی را نمی‌دید؟ استعداد را و فطرت بینهایت را که در این خاک نهفته بود و می‌توانست بجوشد. استعداد علم الاسماء.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی مهدیان در یادداشتی نوشت: روایت میفرماید اول ما قاس الابلیس. استدلال شیطانی، در بیان روایات ما استدلال منفوری است. چرا؟ مگر چه استدلالی کرده بود؟
 قرآن میگوید شیطان گفت: قال انا خیر منه خلقتنی من نار و خلقته من طین.

شیطان غلط نمی‌گفت به ظاهر. او میگفت آتش برتر از خاک است. ولی او چه چیزی را نمی‌دید؟ استعداد را و فطرت بینهایت را که در این خاک نهفته بود و می‌توانست بجوشد. استعداد علم الاسماء. 
یعنی چی؟ 

یعنی وقتی در تحلیل خود چشممان به ظاهر امور باشد، طبیعتا بالا و پایین‌های مادی به چشم می‌آید. این بالا پایین‌های ظاهری ما را ناامید میکند و شیطان را امیدوار. یادتان هست چند ماه قبل چطور ذهن و دل خیلی‌ها پر از احساس ناامیدی از انقلاب بود. این چشم به درد جبهه حق نمیخورد. در واقع چون بلد نیست تحلیل کند پس بلد نیست توصیه کند. زود میبرد و ناامید می‌شود. این مبنای لاتیاسوا من روح الله است.

اما چرا رهبر وقتی وقایع عادی عالم را می بیند پیام گام_دوم را بیان می‌کند که آنقدر از ذهن امثال من دور است که کمترین توجه هم به آن نمیکنیم؟ چرا نوای «کلا ان معی ربی» او را نمی‌فهمیم؟ اندیشه او بوی شیطان نمی‌دهد. شیطان غرب است شیطان آمریکا است. اندیشه خیلی از ما اما بوی طاغوت می‌دهد بوی شیطان. لذا خاک را میبینیم اما طوفان نهفته در آن را نمیفهمیم. باید نیل باز شود تا ببینیم تا باور کنیم. 

امام سیزده سال در نجف بود. در اوج غربت. غربتی باور نکردنی. در همان غربت سیدمصطفی را شهید کردند. اما لطف خفیه الهی را میدید یعنی طوفان آغاز گام اول انقلاب. حالا مالک اشتر آقا مظلومانه و در غربت در میانه بی تدبیری و کج فهمی مدیران و سکوت و خواب ما، شهید شد و نگاه کنید طوفان گام دوم را.

این صدای توحید است که میشنوید. زمان بروز سجده ملائکه بر امام است زمان بروز «فاخرج انک من الصاغرین» بر شیطان است. صدای انتقام را ثبت کنید در ذهن که صدای توحید است. 

تا یاد بگیریم چشمهایمان را بشوییم از تعفن نگاه شیطان. نگاه غرب. نگاه آمریکا. اگر امروز یاد بگیریم این درست دیدن را فرج حتما تعجیل میابد برای همه و البته برای او.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول