اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

قطعی ادامه دار فیبر نوری ایذه

در یک رویداد تکراری باز هم شبکه مخابراتی و اینترنتی شهرستان ایذه در نبود خط جایگزین به دلیل برخورد بیل مکانیکی با خط فیبر نوری برای چند ساعت شاهد قطعی بود.

قطعی ادامه دار فیبر نوری ایذه

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، از ساعت 10 صبح روز گذشته قطعی تکراری شبکه مخابرات و اینترنت شهرستان ایذه باز هم احتمالات به وجود آمدن مشکل مکرر در خط فیبر نوری شهرستان را بین مردم تقویت کرد و این رویه به حدی تکراری شده است که اقشار مختلف شهرستان با اطلاع از مشکل زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان و بدون اعلام نظر کارشناسی از دلیل اصلی ایجاد مشکل قطعی، گمانه‌های صحیحی را بیان می‌کنند.

با وجود اعلام قبلی مدیران شهرستان ایذه و مسؤولان مخابرات در سال‌های گذشته مبنی بر نبود خط جایگزین و کمکی از قلعه خواجه اندیکا در کنار خط اصلی از مسیر رامهرمز-باغملک به شهرستان ایذه، تاکنون مردم شهرستان ایذه شاهد هیچ تحولی نبوده و با قرار گرفتن در فصل کار کشاورزی و همچنین انجام کارهای عمرانی در حاشیه جاده‌های منتهی به شهرستان شاهد قطعی فیبر نوری وارد شده به شهرستان ایذه و قطعی‌های چند ساعته تا زمان ترمیم این خط هستند.

این مشکل تنها برای یکبار در طول سال به وقوع نپیوسته و در ماه اخیر و هفته جاری نیز به مانند گذشته شاهد دومین قطعی کابل فیبر نوری و قطع کامل ارتباط مخابراتی در شهرستان ایذه هستیم.

این در حالی است که مدیر مخابرات منطقه خوزستان همانند صحبت و مصاحبه قبل، از برخورد بیل مکانیکی با شبکه فیبر نوری بدون هماهنگی قبلی با مخابرات خبر داد و این در حالی است که با توجه به صحبت‌های مسؤولان مخابرات، اشراف آنها به مشکل شبکه مخابراتی شهرستان ایذه و ضرورت ایجاد فوری خط کمکی برای موارد این چنینی انکار‌ناپذیر است.

وقوع ادامه دار این قطعی‌ها و مشکلات در شبکه مخابراتی شهرستان ایذه نه تنها در ارتباط تلفنی و اینترنتی افراد بلکه برای کسبه‌ای که برای کار خود از کارت خوان و ابزار الکترونیک خرید استفاده می‌کنند نیز به یک معضل و گلایه شدید تبدیل شده است.

کسادی بازار در قطعی کارتخوان‌ها

یکی از کسبه ایذه‌ای در این رابطه می‌گوید: هر بار با قطعی شبکه مخابراتی و عدم دسترسی به آن، برای کسب  کار خود دچار مشکل می‌شوم به ناچار برای رضایت مشتریانی که برای خرید فقط کارت عابربانک به همراه خود دارند باید بدون دریافت وجه و نسیه کار کنم.

وی افزود: با توجه به پایین بودن مبلغ بسیاری از خریدها؛ گاها تعارفات و رودربایستی با مشتریانی که در هنگام قطعی شبکه مخابرات و دستگاه کارتخوان به فروشگاه بنده مراجعه کرده‌اند باعث عدم دریافت وجه و زیان دهی شده‌ام.

نماینده به جای جنگ با وزیر نفت به دنبال حل مشکل مخابرات در وزارت ارتباطات باشد

یکی از شهروندان ایذه‌ای با گلایه از وضعیت ادامه دار مشکل شبکه مخابراتی در شهرستان اظهار کرد: در سال‌های اخیر و به‌ویژه 4 سال اخیر، شاهد تغییر و تحولات مدیریتی فراوان در سطح شهرستان ایذه و حضور 4 فرماندار و 2 رئیس مخابرات بوده‌ایم که این جابه‌جایی تنها به ایذه بسنده نکرد و در سطح استان نیز شاهد تغییر در پست‌های کلیدی مخابرات و استانداری بوده‌ایم که با احتساب هر نفر یک کار می‌توان شاهد برون رفت ایذه از این مشکلات مخابراتی بود.

وی ادامه داد: در سطح ملی نیز نماینده شهرستان‌های ایذه و باغملک با وجود شعارها و وعده‌های فراوان در منطقه برای توسعه آن و شلوغی‌های فراوان در سطح ملی و مجلس، تاکنون نتوانسته گام عملی کوچکی برای حل این مشکل بردارد و انتظار می‌رود به‌جای جنگ‌های شخصی ادامه‌دار با وزیر نفت، کمی هم به فکر رایزنی در وزارت ارتباطاتات برای حل مشکلات شبکه مخابرات در ایذه باشد.

این شهروند اضافه کرد: با توجه به اینکه فرماندار جدید شهرستان ایذه در آغاز کار خود در 2 ماه گذشته در ایذه از تمرکز هر اداره روی یک مشکل و همکاری خود با آنها برای حل بسیاری از این موارد تا پایان سال تاکید کرد و تمرکز فقط روی مساله انتخابات را امری اشتباه برای توسعه ایذه دانست، انتظار داریم این حرف‌ها به عمل تبدیل شود تا که شاید در این‌دوره بتوانیم شاهد برداشته شدن گامی اساسی برای حل مشکل مخابرات در ایذه باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان ایذه متشکل از 3 بخش و جمعیت شهری و با جمعیتی بالغ بر 230 هزار نفر همچنان در زمینه مخابراتی به‌ویژه خط مخابراتی فیبر نوری مورد غفلت واقع شده است و خط قلعه‌خواجه اندیکا به پشت پیان برای پوشش شهرستان ایذه سال ها در انتظار یک اقدام جهادی و فوری باقی مانده و کارهای لازم برای آن به صورت بسیار کند پیش رفته است.

با توجه به انجام فعالیت‌های کشاورزی منطقه و عبور خط فیبر نوری شهرستان از کنار زمین‌های کشاورزی، همواره برخورد بیل مکانیکی و تیغه ابزار آلات شخم زمین‌های کشاورزی باعث قطعی آن و عدم دسترسی مشترکان به شبکه تلفن و اینترنت بوده است که می‌طلبد مسؤولان امر با نگاهی جدی و اساسی به این مشکل در مسیر رفع هرچه سریع‌تر آن اقدام کنند.

شایان ذکر است خطوط تلفن و اینترنت شهرستان ایذه از ساعت 10 صبح امروز تا 14 به دلیل برخورد بیل مکانیکی با فیبر نوری در مسیر ایذه-باغملک برای 4 ساعت قطع بود.

انتهای پیام/720268/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول