اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

انتقام ما تنها به یک سیلی محدود نمی‌شود/ شرارت را ادامه دهند پاسخش کوبنده‌تر خواهد بود

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه انتقام ما به این یک سیلی محدود نمی‌شود و آمریکایی‌ها در صورت ادامه شرارت با پاسخ محکم‌تر و قاطع‌تر جمهوری اسلامی روبرو خواهند شد، گفت: آنقدر در صحنه خواهیم ماند تا آمریکا این مرکزیت فساد از منطقه خارج شود.

انتقام ما تنها به یک سیلی محدود نمی‌شود/ شرارت را ادامه دهند پاسخش کوبنده‌تر خواهد بود

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو پایگاه مهم آمریکایی در انتقام از ترور ناجوانمردانه سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، اظهار داشت: مدت‌ها پیش مقام معظم رهبری فرمودند «دوران بزن و در رو گذشته است»، اما آمریکایی‌ها به دلیل غرور استکباری و شیطانی خاص خودشان،‌ این فرمایش مقام معظم رهبری را جدی نگرفتند، چراکه اگر جدی می‌گرفتند، هیچوقت این کار جسارت آمیز و عملیات تروریستی را در عراق انجام نمی‌دادند.

وی افزود: اولین پیام حملات سنگین موشکی برای آمریکا این بود که جمهوری اسلامی فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «دوران بزن و در رویی تمام شده است» را کاملا محقق کرده است و به عینه دیدند که اگر یکی بزنند ده تا خواهند خورد.

سردار شکارچی با تاکید بر اینکه به آمریکایی‌ها اثبات کردیم که نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه مردمی به هر شکل ممکن انتقام این جنایت را از آنها خواهد گرفت، ادامه داد: البته همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، ما اقدام امروز را همه انتقام نمی‌دانیم و انتقام اصلی در سطحی خواهد بود که آمریکا بعنوان جرثومه فساد از این منطقه بساط خود را جمع کند و برود.

** اگر سامانه‌های دفاعی آمریکا کارآمد بود اجازه اصابت موشک‌ها به پایگاه‌شان را نمی‌دادند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به مانور تبلیغاتی آمریکایی‌ها در خصوص توانمندی نظامی‌شان، گفت: آمریکایی‌ها که متکی به تکنولوژی و ابزار و تجهیزات هستند و دائما در گوش دنیا این نکته را می‌خوانند که می‌توانیم بزنیم و بکشیم، قدرت دفاع از نیروهای خود را هم ندارند چراکه اگر سامانه‌های دفاعی کارآمدی در بزرگترین و مجهزترین پایگاه‌شان داشتند، نباید اجازه می‌دادند موشک‌ها به هدف اصابت کند.

وی در عین حال تاکید کرد که این موضوع برای کشورهای وابسته به آمریکا در منطقه نیز قابل تأمل است و حامل درس‌هایی است.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی روی آرمان های خود محکم ایستاده و کوتاه نخواهد آمد.

** آمریکایی‌ها شرارت را ادامه دهند پاسخش کوبنده‌تر خواهد بود؛ شک نکنند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: آمریکایی‌ها با اقدامات جنگ روانی در پی القاء این موضوع هستند که در واکنش به حمله شب گذشته اقداماتی را انجام خواهند داد؛ اما همانگونه که رئیس ستادکل نیروهای مسلح هم امروز صبح تاکید کردند، اگر آمریکایی‌ها شرارت را ادامه دهند حتما پاسخ محکم‌تر و کوبنده‌تر و با وسعت بیشتر دریافت خواهند کرد و شکی در این موضوع نیست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هر حرفی را بزند به آن عمل می‌کند و آمریکا را کوچکتر از آن می‌داند که بخواهد رجزخوانی کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در برابر آمریکا به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و خیلی صریح اعلام می‌کند از جبهه مقاومت، مردم و مستضعفین عالم با صراحت و قاطعیت حمایت می‌کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که «محورهای قدرت جمهوری اسلامی که باعث شده پس از هفتاد سال یک دولت بتواند در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا مواضع آن را مورد اصابت قرار دهد، چیست؟» گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر سه محور رهبر شجاع و آگاه و بصیر، ایمان و تبعیت پذیری مردم از رهبر انقلاب و غیرتمندی مردم است که اگر کشوری به آنها تجاوز کرد، پیر و جوان با هر مرامی از خود دفاع می کنند.

سردار شکارچی با بیان اینکه برآوردهای آمریکا از این سه محور همواره نسبت به جمهوری اسلامی اشتباه بوده است، عنوان کرد: این موضوع آزمونی برای آمریکا و هم‌پیمانانش شد که جمهوری اسلامی به هیچ عنوان قصدی برای کوتاه آمدن در برابر روحیه استکباری آمریکا را ندارد.

** ادعای هماهنگی ایران و آمریکا پیش از حمله موشکی مضحک و دروغ محض است

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «برخی رسانه‌های خارجی مدعی هماهنگی ایران و آمریکا پیش از حمله موشکی و تخلیه پایگاه توسط نیروهای آمریکایی شده‌اند»، خاطرنشان کرد: صد درصد این موضوع یک دروغ محض است؛ اصولا چنین موضوعی با روح سیلی زدن به دشمن تضاد دارد. ما آمریکا را دشمن جنایتکار و خونی خود می‌دانیم و به هیچ عنوان چنین حرفی صحت ندارد و حرف بسیار مضحکی است که خود آمریکایی‌ها در حوزه جنگ روانی برای پیگیری اهدافشان طرح می‌کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به مصداق دیگری از جنگ روانی آمریکا در شرایط فعلی، گفت: در حوزه جنگ روانی امروز باز آمریکایی‌ها تبلیغ کردند که هواپیمای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته است که این هم حرف مضحکی است؛ اکثریت مسافران این هواپیما جوانان ارزشمند ایرانی بودند، ما هر کاری می‌کنیم برای دفاع و امنیت مردم و کشورمان است.

** شایعات درباره هواپیمای اوکراینی کذب محض است؛ هیچ کارشناسی این موضوع را تایید نمی‌کند

سردار شکارچی با تاکید بر اینکه شایعاتی که در خصوص این هواپیما مطرح می‌کنند کاملا دروغ محض است و هیچ کارشناس نظامی و سیاسی این موضوع را تایید نمی‌کند، افزود: قطعا این موضوع توسط خط نفاق به نفع آمریکایی‌ها دنبال می‌شود و توطئه‌ای دیگر در حوزه جنگ روانی است.

** در صحنه می‌مانیم تا آمریکا از منطقه خارج شود

وی با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه عملیات شب گذشته تنها یک سیلی بود، گفت: انتقام ما به این یک سیلی محدود نمی‌شود و در صورت ادامه شرارت با  پاسخ محکم‌تر و قاطع‌تر جمهوری اسلامی روبرو خواهند شد. ما آنقدر در صحنه خواهیم ماند تا آمریکا این مرکزیت فساد از منطقه خارج شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع تنها به بحث نظامی محدود نخواهد بود و ملت‌ها همه بسیج خواهند شد و آمریکایی‌ها را از منطقه اخراج خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول