اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

دانشگاه کارآفرین تمدن‌ساز مطالبه مقام معظم رهبری است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: رسیدن به دانشگاه کارآفرین تمدن‌ساز یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری در رسیدن به پیشرفت علم و فناوری و همچنین پرچم‌داری علمی جهان است که باید هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

دانشگاه کارآفرین تمدن‌ساز مطالبه مقام معظم رهبری است

یعقوب فتح‌اللهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه داشتن دانشگاه کارآفرین تمدن‌ساز مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری است، گفت: یکی از ماموریت‌های مهم آموزش عالی در کشور تغییر مسیر دادن دانشگاه‌ها و مراکز علمی از پژوهش‌محوری به کارآفرینی تمدن‌ساز است که باید هر چه سریع‌تر این دستورالعمل که مورد تایید مقام معظم رهبری است اتفاق بیفتد؛ چراکه تنها راه رسیدن به پرچم‌داری علمی جهان پیشرفت در حوزه علم و فناوری است.

وی افزود: در حال حاضر اساتید دانشگاهی و اعضای هیات علمی محوری‌ترین عنصر در دانشگاه‌ها هستند که باید در کنار فعالیت‌های آموزشی، به مقوله پژوهش و تحقیقات هم بپردازند که باید در کنار آن مسیر حرکت خود را به کارآفرینی تمدن‌ساز هدایت کنند. این در حالی است که تعلیم و تربیت و آموزش فقط تدریس مباحث علمی نیست، بلکه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی تکمیل‌کننده همه اندیشه‌ها و اندوخته‌های اساتید و دانشجویان است. 

* پژوهش به عنوان ۵۰ درصد از فعالیت‌های موظفی اساتید لحاظ شود

فتح‌اللهی تصریح کرد: من معتقدم باید در معیار رتبه بندی اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها فعالیت های پژوهشی به عنوان یک کار موظفی در نظر گرفته شود به طوری که ۵۰ درصد از کارهای علمی اساتید به حوزه پژوهش و تحقیقات اختصاص یابد چراکه در حال حاضر بسیاری از اساتید و مدرسان دانشگاهی توانایی و تخصص در حوزه انتقال مباحث کارآفرینی را به دانشجویان ندارند که باید در این زمینه آموزش‌های لازم به طور کلی توسط وزارت علوم در قالب یک دستورالعمل ابلاغ شده و دانشگاه‌ها نیز باید نسبت به مقوله کارآفرینی و ترویج و گسترش آن گام‌های هدفمندی را در مسیر تاکیدات مقام معظم رهبری در توصیه‌های هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب بردارند.

* رشد علم و فناوری هدف مهم و استراتژیک نظام جمهوری اسلامی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در پایان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری کشور ایران نیازمند رشد و پیشرفت در حوزه علم و فناوری و آخرین تحولات علمی است که باید دانشگاه‌ها در این زمینه نگاه ویژه‌ای داشته باشند؛ همچنین تمام اساتید و دانشجویان نیز وظیفه دارند در رسیدن به این هدف مهم و استراتژیک نظام جمهوری اسلامی فعالیت‌های خود را گسترش دهند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول