اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عقب‌نشینی آمریکا از تهدید قبلی‌اش نتیجه قدرت عملیات سپاه بود

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: عقب‌نشینی آمریکا از مواضع قبلی‌اش مبنی بر هدف قرار دادن 52 نقطه از ایران نتیجه قدرت عملیات بامداد دیروز ایران بود.

عقب‌نشینی آمریکا از تهدید قبلی‌اش نتیجه قدرت عملیات سپاه بود

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: همانطور رهبر معظم انقلاب روز گذشته فرمودند موجی که در جهان اسلام نسبت به آمریکای جنایتکار و مبارزه با استکبار ایجاد شده است، قطعا برکات زیادی خواهد داشت که به دلیل شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش ایجاد شده است.

وی افزود: یکی از برکات شهدای مقاومت انتقام‌جویی بود که جمهوری اسلامی ایران از آمریکایی‌ها با موشک‌باران پایگاه‌های نظامی آنها در عراق گرفته شد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: اگر بعد از جنگ جهانی دوم نگاهی به حوادثی که در کشورهای مختلف رخ داده است بیندازیم، متوجه می‌شویم هیچ گاه به صورت رسمی یک کشور اعلام نکرده است که علیه یک مقر آمریکایی عملیات نظامی انجام می‌دهد. هر چند که ممکن است عملیاتی شده باشد اما اینکه یک دولت رسما و پیش از عملیات این موضوع را اعلام کند، سابقه نداشته است.

زاهدی خاطرنشان کرد: کشوری می‌تواند علیه آمریکایی‌ها دست به اقدام نظامی بزند که مقتدر بوده و ظرفیت بالایی در بخش نظامی داشته باشد، ضمن اینکه باید با اقتدار و حمایت مردمی دست به چنین کار بزرگی بزند.

وی افزود: کشوری که علیه چند پایگاه نظامی آمریکا اقدام نظامی می‌کند، به پشتوانه ملت خود عملیات کرده و از ایالات متحده هراسی ندارد و هیچ‌گاه هم از واکنش‌ها نگران نبوده است؛ چراکه قطعا پاسخ آن قاطع‌تر، سریع‌تر و کوبنده‌تر است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث نگرانی جدی در هیات حاکمه آمریکا و ایادی آنها در منطقه مانند رژیم صهیونیستی شده است و عقب‌نشینی آمریکا در سخنرانی دیروز رئیس‌جمهورش از مواضع قبلی‌ مبنی بر هدف قرار دادن 52 نقطه از ایران نیز نتیجه اثربخش بودن عملیات بامداد دیروز ایران بود.

زاهدی خاطرنشان کرد: موضع‌گیری‌های سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان و دیگر نیروهای انقلابی در عراق مانند حشدالشعبی بسیار جدی بوده و همگان مطالبه خروج آمریکایی‌ها از منطقه را مطرح کرده‌اند و در نهایت هم موجب ایجاد هراس اساسی در دل نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا ایجاد شد و آنها هم با دلسرد شدن‌شان به فرماندهان خود فشار روحی و روانی آورده، درخواست خروج از منطقه را داشتند.

وی افزود: یقین دارم که ان‌شاءالله چند عملیات انتقامی دیگر که توسط گروه‌های مقاومت و انقلابی علیه پایگاه‌های آمریکایی و نظامیان تروریست این کشور انجام شود، در آن صورت آنها به سرعت منطقه را ترک خواهند کرد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: یکی از برکات شهادت سردار سلیمانی و اقدام تلافی‌جویانه ایران، تسریع در اقدام گروه‌های مقاومت علیه استکبار جهانی خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول