اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

یک شهید، یک حضور و چهار همه‌پرسی

حضور مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی همه‌پرسی ضمنی و عملی است؛ مردم از طریق حضور میدانی چهار موضوع را به همه پرسی گذاشتند.

یک شهید، یک حضور و چهار همه‌پرسی

خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ صادق عبدی وکیل دادگستری: این روزها همه سخن از خصوصیات اخلاقی، اعتقادی، نظامی و سیاسی سردار شهید قاسم سلیمانی می‌گویند؛ سرداری که با شهادتش قیامتی در دلها به‌پا‌کرده است.

جانها و روحها را از قفسهای غفلت و بی توجهی بیرون آورده است و انسان را به‌یاد سوره زلزال می اندازد. این زلزال ایجاد نشد مگر با اخلاص و دین باوری، خدا را دیدن و خود را ندیدن در تمامی عرصه های اخلاقی، اعتقادی، نظامی و سیاسی.

این زلزله ای که با شهادت این سردار با اخلاص ایجاد شد یک پارچه یک ملت را که نه یک امت را به پای حضور کشاند و این حضور به نوعی همه پرسی ضمنی و عملی است بدون اینکه موضوعات همه‌پرسی بر مبنای قانون اساسی مطرح شود و مجلس آن را تصویب کند و به رفراندم گذاشته شود. به نظر مردم به‌صورت ضمنی و با اعلام عمومی از طریق حضور میدانی چهار موضوع را به همه پرسی گذاشتند.

موضوع اول: تائید و تثبیت نظام جمهوری اسلامی

برخی از روشنفکران مدعی بودند‌ که زمان ادامه نظام جمهوری اسلامی به پایان رسیده است و بسیاری از مردم مخالف این نظامند‌ و لذا باید رفراندم برگزار شود تا مشخص شود مردم این نظام را قبول دارند یا خیر ؟

این حضور چند میلیونی در هر یک از شهرهای تهران، مشهد، قم، کرمان، در مراسم تشییع و نیز حضور میلیونی مردم در سایر شهرها‌ ثابت نموده است که مردم این نظام را با جان و دل دوست دارند، چرا که این سردار خدایی، سرباز این نظام بوده و در دامن همین نظام و مکتب امام خمینی(ره) پرورش یافته است، اگر چه همین مردم از بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در همین نظام و نیز از بسیاری از بی‌تدبیریهای مسئولین مخالف و معترضند که به‌حق است و باید تا رفع این مشکلات‌ ادامه پیدا کند ونظام ازاین نقص بزرگ پاک و خالص شود.

موضوع دوم : همه‌پرسی تائید ولایت فقیه و رهبری

همانگونه‌ که عموم ملت مطلع هستند یکی از عوامل موفقیت و محبوبیت او ولایت‌پذیری محض او از ولی فقیه و ذوب بودن او در ولایت فقیه بوده است. که در لحظه لحظه عمرش و در لحظه لحظه مسئولیتش آن را به منصه ظهور گذاشته است و رابطه عمیق و ولایی او در دیدارهای ایشان با مقام معظم رهبری وتفقد همیشگی مقام معظم رهبری از ایشان خود ثابت کننده این ادعا است. مضاف براینکه ثبات وقوام‌نظام جمهوری اسلامی به پایه های مستحکم ولی فقیه بستگی دارد.

اگر نظام جمهوری اسلامی چهل سال در مقابل دشمنی وتهدید از ایجاد فتنه های متعدد گرفته تا تحریمهای بقول خودشان فلج کننده اقتصادی  که هریک از اینها مستقلا میتواند یک کشور را ازپای در بیاورد ، ایستادگیکرده است وبه یک شجره طیبه تبدیل شده است ، نبود مگر با درایت وتدبیر رهبری امام خمینی ومقام معظم رهبری.

موضوع سوم : همه پرسی مذاکره با امریکا

طرح این موضوع متاسفانه نه تنها ازسوی برخی غربگرایان بلکه از سوی برخی مسئولین هم مطرح شده است. آمریکائی که چهل سال ظلم وستم براین مملکت روا داشته است و از هیچ امری فروگذار نکرده است. امریکائی که تمام دسیسه های شیطانی ممکن در دنیا را بکاربسته است تا این نظام را ساقط و مردم را به زانو درآورد. امریکائی که تمامی تحریمهای فلج کننده را بر این مردم تحمیل کرده است تا کرنشی از این نظام و مردم ببیند‌. امریکائی که به هیچ تعهد بین المللی پای بند نیست
بهترین دلیل برای اثبات این ادعا خروج ازبرجام نافرجام است .

امریکائی که به هیچ قوانین بین المللی پایبند نیست وهیچ حرمتی برای حاکمیت کشورها قائل نیست و نمونه بارز ان حمله اخیر امریکا به پایگاه حشد الشعبی و ترور شهید قاسم سلیمانی وهمراهانش میباشد، اما با این وصف دنبال مذاکره با امریکا و ارسال پالس رفراندم را طرح میکردند و متاسفانه در بین افراد جامعه تا حدودی موفق به ایجاد اختلاف شدند، اما این ترور توسط شقی ترین حکومت دنیا و به تبع آن حضور بی نظیر و بی بدیل مردم در تشییع جنازه این شهید محبوب و اعتراض به این ترور تمامی معادلات مذاکره را بهم ریخته است و ثابت کرده است که اگر چه اصول اولیه ، دیپلماسی ومذاکره وتعامل با دنیا است ولی مردم ایران نمی پذیرند  مذاکره و تعامل انجام شود
 با کشوری که نه تنها به هیچ تعهدات بین المللی  بلکه به هیچ قوانین بین المللی پایبند نیست وهدف او از مذاکره صرفا تسلیم طرف مقابلش است وحتی بالاتر به هیچ نوع انسانیت واخلاقی متعهد نیست وحاضر است بخاطر اهدافش یک ملت را به خاک وخون بکشد .

موضوع چهارم : همه پرسی مقاومت

در خصوص مقاومت وایستادگی فرزندان مظلوم این مرزو بوم زخم زبانها فراوان بود ازخرج سرمایه مملکت در خارج از کشور گرفته تا نفهمیدن زبان دیپلماسی تا نفهمیدن زبان دنیا تا زمان پایان رسیدن موشک و فرارسیدن تعامل ومذاکره.
این ترور ناجوانمردانه دولتی امریکا و شهادت سردار سربلند اسلام و انقلاب شهید قاسم سلیمانی ثابت کرده است که در مقابل زورمداران وظالمان وستمگران و مستکبران عالم و در مقابل کشوری که زبان دیپلماسی و تعامل و منطق صلح را نمیفهمد تنها سلاح موثر مقاومت است نه‌تسلیم وکرنش و باج دهی.
این همه پرسی نه تنها ثابت کننده مقاومت است بلکه بالاتر ثابت کننده وتضمین کننده صلح و آرامش است؛ آن هم نه تنها در ایران بلکه در منطقه ، نه تنها در ایران و منطقه بلکه درجهان است . چرا که ملت ایران فراموش نکرده است زمانی را که شجره خبیثه داعش تاسیس حکومت
خود را با اشغال سوریه و عراق اعلام کرد و به مرزهای ایران نزدیک شد و حتی وارد خاک ایران شد و به مجلس و مرقد امام حمله و ارامش جامعه را بهم ریخته است .ملتهای منطقه خصوصا سوریه و عراق جنایات وحشیانه این گروه را فراموش نکردند ملتهای اروپائی خصوصا انگلیس وفرانسه بمبگذاری داعش در متروهای کشورشان را فراموش نکردند که چه وحشتی را در دل مردم اروپا ایجاد کرده بودند
درود بی پایان و سلام و صلوات ابدی بر روح‌ پرفتوح سردار بی ادعا شهید حاج قاسم سلیمانی که شهادتش بیش از حیاتش اثار و برکات برای ایران و منطقه و جهان داشت که بیان این آثار و برکات در این مقالنمی‌گنجد.

و ما توفیق الا بالله علیه توکلت 

و الیه انیب

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول