اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فرونشست 17 دشت در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: 17 دشت در سطح استان اصفهان با پدیده فرونشست زمین روبه رو بوده‌اند.

فرونشست 17 دشت در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، منصور شیشه‌فروش عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرضا با بیان این‌که قانون جدید مدیریت بحران در کشور تصویب و رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کرد، اظهار داشت: کلیه رؤسای ادارات و دستگاه‌ها باید از این قانون آگاهی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و شورای مدیریت بحران باید در آماده‌باش باشد، افزود: در مدیریت بحران باید وظیفه خود و دیگران را بدانیم و قبل از بروز حادثه تمام سیاست‌ها و برنامه‌ها را به خط کنیم.

وی با تأکید بر این‌که جلسات مدیریت بحران با جان مردم در ارتباط است و اگر مدیری در آن شرکت نکند می‌توان به تخلفات اداری او را معرفی کرد، تصریح کرد: دستگاه‌ها و ادارات موظف هستند امکانات لازم را از استان و کشور بگیرند.

شیشه‌فروش با تأکید بر این‌که کلیه ادارات باید نیروهای خود را در زمینه‌های مدیریت بحران، امداد و نجات و کمک‌ها اولیه آموزش دهند، افزود: هر دستگاهی موظف است طرحی تحت عنوان پیشگیری و مقابله با حوادث طراحی کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که ۱۷ دشت در سطح استان اصفهان فرونشست زمین داشته‌اند، ادامه داد: مطالعات خطرپذیری و نقشه پهنه‌بندی فرونشست زمین تهیه شده و دستگاه‌ها باید بر اساس آن پیشگیری کنند و برداشت‌های زیرزمینی کنترل شود.

وی با تأکید بر این‌که امور آب، بنیاد مسکن، منابع طبیعی و شهرداری‌ها در مدت ۱۵ روز آینده یک تیم تشکیل دهند و سیل‌بندها را در شهر و روستا بررسی کنند، گفت: در حوزه راه باید مسیر جاده‌ها بررسی شود و شهرک‌های صنعتی نیز برای ایمن‌سازی شهرک اقدام کنند.

شیشه‌فروش با بیان این‌که شهرداری‌ها طرح‌های هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی را با همکاری دفتر فنی استانداری اصفهان تهیه کنند، بیان کرد: باید مطالعات رودخانه‌ها و حریم بستر در شهرضا انجام و تابلوهای هشدار سیل نصب شود تا سکونتگاه‌های شهری و روستایی در برابر سیل ایمن‌سازی شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که تجاوز به حریم رودخانه علت سیل امسال در اصفهان بود، افزود: سازه‌های پر خطر باید شناسایی و اصلاح شود و شهرداری‌ها یک سایت اسکان اضطراری در شهر ایجاد کنند و مدارس و مکان‌های ایمن شناسایی شوند.

وی با تأکید بر این‌که همه شهروندان باید در برابر حریق، سیل و زلزله بیمه شوند، عنوان کرد: سامانه اضطراری آب در مناطق حساس مانند بیمارستان‌ها باید دیده شود.

شیشه‌فروش با تأکید بر این‌که طرح جامع مبارزه با آفات باید در شهرضا تهیه شود، افزود: امسال در سطح استان اصفهان در ۲۴ هزار هکتار سن غلات، ۱۰ هزار هکتار ملخ و ۴ هزار هکتار مگس مدیترانه‌ای کنترل و پیشگیری انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با انتقاد از این‌که بیمه در حوزه باغات و زراعت در شهرضا کم است، گفت: امسال ۵۰ درصد کاهش پوشش بیمه کشاورزی در استان اصفهان داشته‌ایم و ۵۰ میلیارد تومان غرامت در سال گذشته به کشاورزان پرداخت شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول