اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دشمنِ زخم خورده جدی‌تر از قبل به صحنه می‌آید/ پدرم صحنه شهادتش را با جزییات برایم گفته بود

خانواده شهدای مدافع حرم با حضور در میزگرد «آینده جریان مقاومت بدون حاج قاسم» نظرات خود را پیرامون شهادت سردار سلیمانی، افزایش کینه دشمن، برکات خون شهدا، سیلی سپاه به امریکا و فتنه‌های احتمالی آتی مطرح کردند.

دشمنِ زخم خورده جدی‌تر از قبل به صحنه می‌آید/ پدرم صحنه شهادتش را با جزییات برایم گفته بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روزی که حاج قاسم پر کشید ته دل خیلی‌ها خالی شد، غم سنگین از دست رفتن یک شخصیت بی‌نظیر و دوست‌داشتنی مانند حاج قاسم، غم کمی نیست.

سردار سینه سپر کرده بود و سال‌ها دشمنان رو از میهن‌مان دور نگه‌داشته بود، سردار مثل یک پدر سپر بلای ملت شده بود.

شهدای مدافع حرم، سربازهای حاج قاسم یکی یکی پرواز کرده بودند و این‌بار فرمانده پر کشیده بود، هزاران فکر توی سرمان چرخید و تاب نیاوردیم این مصیبت رو تنهایی؛ برای پیدا کردن همدرد، برای دردی که جمعه رو برامون سیاه کرده بود رفتیم توی خیابون و این درد مشترک رو کنار هم فریاد زدیم بر سر امریکا!

... حالا یک هفته گذشته، پیکر سردار و همراهانش در آغوش زمین آرام گرفته و رفقای حاج قاسم به صورت کریه دشمن یه سیلی زدن و کمی، فقط کمی، دل همه ما آرام‌تر شده و داغ از دست دادن سردار قابل تحمل‌تر.

به همین بهانه دعوت کردیم از همسر شهید علی طاهری، فرزند سردار شهید عزت‌الله سلیمانی و برادر شهید احمد قاسمی که هر سه خانواده شهدای مدافع حرم بودند، تا نظرشان را در مورد شهادت حاج قاسم و همچنین آینده جریان مقاومت بدون حاج قاسم بیشتر بدانیم.

فارس: کمی از رنجی که خانواده شهدای مدافع حرم می‌کشند به‌دلیل عدم درک درست بخشی از جامعه از جبهه مقاومت و ضرورت حضور در خارج از مرزها است، اما به نظر می‌رسد شهادت حاج قاسم سلیمانی تا حد زیادی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده است و مردم ضرورت جان‌فشانی سربازهای جبهه مقاومت را در منطقه بهتر درک می‌کنند، نظر شما در این‌باره چیست؟

همسر شهید طاهری: رسانه در شکل‌دهی افکار عمومی در هر موضوعی بسیار اثرگذار است و نقش اساسی ایفا می‌کند، دیدیم که در روزهای پس از شهادت سردار سلیمانی چقدر فعالانه، رسانه‌های مختلف به معرفی ابعاد شخصیتی ایشان پرداختند و در خصوص خدمات ایشان و سایر همرزمانشان در جبهه‌های مقاومت روشنگری کردند؛ ای کاش قبل از شهادت سردار هم رسانه این مهم را در دستور کار می‌گذاشت تا جامعه ارزش رشادت‌های ایشان و همه شهدای مدافع حرم را بهتر بداند.

برادر شهید قاسمی: سال‌هاست که ایران اسلامی شهدای زیادی را در جبهه مقاومت تقدیم اسلام کرده است اما نوع شهادت سردار سلیمانی به عنوان محور وحدت امت حزب‌الله باعث شد مردم ایران بیش از پیش به حق بودن این مسیر ایمان بیاورند.

فرزند شهید سلیمانی: تا قبل از شهادت سردار سلیمانی خیلی‌ها به جریان مقاومت احساس دِین نمی‌کردند و هزینه کردن جان و مال و تجهیزات را در این راه ضروری نمی‌دانستند، یک دلیل آن شاید کم‌کاری جوانان انقلابی در تولید محتوای کافی در این زمینه باشد.

تا قبل از شهادت سردار سلیمانی خیلی‌ها به جریان مقاومت احساس دِین نمی‌کردند و هزینه کردن جان و مال و تجهیزات را در این راه ضروری نمی‌دانستند

شهادت سردار سلیمانی و بیان دستاوردهای جبهه مقاومت مثل نابودی داعش و ارتقای جایگاه دیپلماسی ایران شرایط را تا حد زیادی تغییر داد.

وقتی شهیدی به شهادت می‌رسد خونش مانند نوری است که راه را برای انسان حقیقت‌جو روشن می‌کند و هرکس به اندازه ظرفیتش از آن بهره می‌برد.

 

فارس: شهادت سردار سلیمانی انسجام و وحدتی را در جامعه به وجود آورد چه چیزی این وحدت را دوام می‌بخشد؟

همسر شهید طاهری: وجود قاسم سلیمانی مثل شیشه عطری بود که با شهادت شکست و حالا عطرش سراسر جهان را پر کرده است، همین عطر و بو جمعیت زیادی را در ایران و سراسر جهان اسلام یکدل کرده است.

این شور نباید به اینجا ختم شود و همه باید با تبیین اهداف حاج قاسم سلیمانی روشنگری کنند و این کینه را زنده نگه دارند.

برادر شهید قاسمی: شهادت حاج قاسم باعث شد دنیا هویت انقلاب اسلامی را بهتر درک کند؛ همانقدر که دشمن با ابزار رسانه‌ای خود سعی دارد اذهان مردم را به سمت اهداف شوم خود هدایت کند، رسانه‌های خودی باید با روشنگری نام و یاد شهدای مقاومت را زنده نگه دارند.

فرزند شهید سلیمانی: شهادت سردار یک فضای عاشورایی در کشور ایجاد کرد که به‌واسطه این فضا همه آحاد جامعه می‌توانند رشد فردی خود و به تبع آن رشد جامعه اسلامی را رقم بزنند، پس برای حفظ این فضای عاشورایی باید تلاش کرد.

دشمنی که ترور فیزیکی حاج قاسم را انجام داد حتما ترور شخصیتی ایشان را در دستور کار دارد، رسانه‌های انقلابی در تقابل با تلاش دشمن رسالت بزرگی دارند و باید کنشگرانه عمل کرد

این را بدانیم دشمنی که ترور فیزیکی حاج قاسم را انجام داد حتما ترور شخصیتی ایشان را در دستور کار دارد، رسانه‌های انقلابی در تقابل با تلاش دشمن رسالت بزرگی دارند و باید کنشگرانه عمل کرد منتظر عمل دشمن و بعد مقابله با آن نمانیم، یا علی بگوییم و برای صدور پیام اسلام و انقلاب حتی در قلب آمریکا دست به کار شویم.

فرد فرد ما باید به سیره سردار سلیمانی نزدیک شویم چرا که ایشان بالاترین درجه یک مؤمن انقلابی و جزو قله‌هایی که یک انسان حزب‌الهی می‌تواند فتح کند هستند.

فارس: کدام ویژگی باعث شد سردار سلیمانی اینطور دل‌ها را تسخیر کند؟

همسر شهید طاهری: مهربانی و عطوفت ایشان نسبت به تمام مظلومان و مستضعفان عالم و پدرانه‌های ایشان به ویژه برای فرزندان شهدا از ویژگی‌های مهم ایشان بود.

سردار علی‌رغم اینکه یک فاتح بزرگ بود هرگز منیّت نداشت و وجودش سراسر تواضع بود.

برادر شهید قاسمی: سرداری دل‌ها برازنده حاج قاسم است، کدام فرمانده در جهان پابه‌پای سربازان خود و حتی جلوتر در قلب خطر و در میدان نبرد حاضر می‌شود، حتی دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی هم به شخصیت والا و توان بی‌نظیر سردار سلیمانی اذعان داشتند.

کدام فرمانده در جهان پابه‌پای سربازان خود و حتی جلوتر در قلب خطر و در میدان نبرد حاضر می‌شود؟

طلا آنگه طلای ناب گردد/ که در هُرم ولایت آب گردد؛ ولایی بودن و انقلابی بودن سردار سلیمانی را باید سرمشق قرار داد.

فرزند شهید سلیمانی: حدیث قرب نوافل در زمان معراج پیامبر اکرم(ص) نقل شده و به بیان ارتباط خدا با بنده می‌پردازد، خداوند می‌فرماید اگر کسی با نوافل به من نزدیک شود من گوش او برای شنیدن، چشم او برای دیدن، زبان او برای سخن گفتن و دست او می‌شوم. به نظر من حاج قاسم به این جایگاه رسید و مصداق این حدیث شد چراکه کارهای ایشان در تقابل با داعش و استکبار جز با یدالله امکان‌پذیر نبود.

خداوند به زبان، فکر و عمل حاج قاسم برکت داد و خیلی مانده تا ایشان را به درستی بشناسیم.

فارس: جریان مقاومت بدون سردار سلیمانی چگونه خواهد بود؟

همسر شهید طاهری: هر جبهه نیازمند یک رهبر و فرمانده است و سردار سلیمانی بهترین فرمانده جبهه مقاومت بود، اما جبهه مقاومت با رفتن ایشان نه تنها متزلزل نمی‌شود بلکه به برکت خون ایشان راه همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت.

مسیر مقاومت مبتنی بر ایدئولوژی است و جریان توحیدی هرگز اتکای به شخص نداشته است، چنانچه پرچم‌داری بر زمین افتاده دیگری علم را بلند کرده است، ایدئولوژی زنده و مولّد است و این مسیر رویش‌ها دارد.

برادر شهید قاسمی: همانطور که بعد از رفتن شهید حسین همدانی سردار سلیمانی استوارتر قدم برداشت، پس از شهادت سردار هم جبهه مقاومت با قدرت بیشتر جلوه‌گر خواهد شد.

فرزند شهید سلیمانی: مسیر مقاومت مبتنی بر ایدئولوژی است و جریان توحیدی هرگز اتکای به شخص نداشته است، چنانچه پرچم‌داری بر زمین افتاده دیگری علم را بلند کرده است، ایدئولوژی زنده و مولّد است و این مسیر رویش‌ها دارد.

فارس: وظیفه مسؤولان و دولتمردان از این پس چیست؟

همسر شهید طاهری: دولت دیگر نباید پای میز مذاکره با آمریکا بنشیند و باید از خون شهید سلیمانی حفاظت و حراست کند. دولت باید در کنار ملت گوش به فرمان ولی‌فقیه برای انتقام خون شهدای مقاومت تلاش کند.

برادر شهید قاسمی: با شهادت سردار سلیمانی چهره واقعی آمریکا برای همگان مشخص شده و موج انزجار از آمریکا شکل گرفته است، مسؤولان هم واقفند که دیگر نباید در راه مذاکره قدم بردارند و مقاومت تنها راه سربلندی ایران است.

فرزند شهید سلیمانی: خداوند در قرآن کریم به پیامبر اکرم(ص) نسبت به اطاعت از کفار و منافقان هشدار داده است، همه ما برای به مقصد رساندن اسلام گرد ولی جمع شده‌ایم و دولت جمهوری اسلامی باید ممنوعیت اطاعت از کفار را مدنظر قرار دهد، متاسفانه برخی دولتمردان ما این نگاه را ندارند و در مواردی نظام اسلامی را متحمل زیان‌هایی کرده‌اند.

دولتی که در جمهوری اسلامی کار می‌کند باید موجودیت کفر و استکبار را هدف قرار دهد و مرز خود را با استکبار صریحا مشخص کند، اقدام علیه استکبار باید در دولت، مجلس و تمام نهادهای نظام اسلامی نهادینه شود.

 

فارس: وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدید چه حسی و حالی داشتید؟

همسر شهید طاهری: وقتی از صحت خبر مطمئن شدم فقط نشستم و ساعت‌ها گریه کردم، درست لحظه شنیدن خبر شهادت همسرم برایم تداعی شد، انگار پسرانم دوباره یتیم شدند.

روزی که سپاه پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار داد کمی دلم آرام گرفت و امیدوارم روزی بساط استکبار از کل منطقه برچیده شود.

وقتی از صحت خبر مطمئن شدم فقط نشستم و ساعت‌ها گریه کردم، درست لحظه شنیدن خبر شهادت همسرم برایم تداعی شد، انگار پسرانم دوباره یتیم شدند.

برادر شهید قاسمی: خبر سخت و داغ سنگین بود. وقتی از شهادت برادرم احمد مطلع شدم می‌گفتم چه کنیم بدون احمد؟ چطور این داغ رو تحمل کنیم؟ وقتی حاج قاسم به شهادت رسید نگران امت اسلام، نگران امنیت کشور شدم و ته دلم خالی شد. ولی خدا را شکر بدون درنگ جایگزین فرمانده مشخص شد و با دیدن غوغایی که در کشور ایجاد شد نگرانی‌ام کمتر شد.

حمله موشکی به عین‌الاسد خوشحالم کرد اما تا کم شدن شر آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل آرام نخواهیم شد.

فرزند شهید سلیمانی: خبر شهادت سردار را در دعای ندبه شنیدم و عالم روی سرم خراب شد. همه و به خصوص خانواده شهدای مدافع حرم گویی دوباره عزیز از دست دادند، داغ حاج قاسم سنگین بود و از خداوند طلب صبر کردم برای این غم بزرگ.

برای انتقام خون ایشان به کمتر از برافراشتن پرچم توحید در سراسر جهان راضی نیستیم.

فارس: از عزیزانتان، شهدای مدافع حرم و سربازهای سردار سلیمانی بگویید؟

همسر شهید طاهری: ولایت‌پذیری ویژگی مشترک همه شهداست، 22 سال در کنار همسرم مطیع بودنش از ولی‌فقیه را دیدم.

مخالف رفتن همسرم به سوریه بودم، او نظامی بود و من مدام می‌گفتم: علی تو وظیفه‌ات را انجام داده‌ای، 30 سال در نظام خدمت کرده‌ای.

افتخارم این است که 22 سال با مردی زندگی کردم که سرباز سردار سلیمانی بود، افتخار می‌کنم در سرزمین سردار سلیمانی‌ها زندگی می‌کنم

عاشق شهادت بود و مدام خود را جامانده می‌خواند، می‌گفت من لیاقت شهادت نداشته‌ام، فقط 2 ماه در سوریه بود و به آرزویش رسید.

افتخارم این است که 22 سال با مردی زندگی کردم که سرباز سردار سلیمانی بود، افتخار می‌کنم در سرزمین سردار سلیمانی‌ها زندگی می‌کنم، در هوایی نفس می‌کشم که ایشان نفس کشید و بر زمینی گام برمی‌دارم که سردار سلیمانی قدم گذاشت.

برادر شهید قاسمی: شهادت را به هرکسی نمی‌دهند، در عمر کوتاه برادرم هیچ نقطه سیاهی نیست و بارها من و دوستانش شهادت را در چهره او دیده بودیم، «احمد چقدر صورتت شبیه شهدا شده...»

خلوص و خصوصیاتی در شهدا هست که آنها را لایق آسمانی شدن می‌کند.

فرزند شهید سلیمانی: پدرم سال‌ها پیش زمانی که برای پیوستن به سپاه دچار تردید شده بود صاحب‌الزمان(عج) را در خواب دیده بود که شمشیری به او هدیه دادند و فرمودند تو در آینده از یاوران ما خواهی شد و همین گونه هم شد، این خواب را پدر در نامه‌ای برای مادرم نقل کردند.

پدرم سال‌ها پیش زمانی که برای پیوستن به سپاه دچار تردید شده بود صاحب‌الزمان(عج) را در خواب دیده بود که شمشیری به او هدیه دادند و فرمودند تو در آینده از یاوران ما خواهی شد و همین گونه هم شد

پدر همه عمرش را در جهاد و میدان نبرد گذراند و در سال 94 در اوج پیشروی‌های داعش وارد سوریه شد، به واسطه حسن عملکردش با نامه‌ای از سوی سردار همدانی به مدت 6 ماه مأموریت گرفت و بعد به سپاه قدس منتقل شد.

رابطه عاطفی من با پدرم بسیار نزدیک است و او جزییات و صحنه شهادتش را خودش در خواب برایم تعریف کرد، ماجرای حمله داعش به تپه‌های فتح شده و استقامت آخرین گردان تا آخرین گلوله سلاح‌شان را با جزییات برایم تعریف کرد.

فارس: به نظرتان دشمنان ما بعد از ترور سردار سلیمانی و این موج قوی که در کشور در راستای اتحاد و همدلی برای ادامه جریان مقاومت شکل‌گرفته چه عکس‌العملی خواهند داشت؟

همسر شهید طاهری: دشمنی دشمنان ما با افراد نبوده، که با حذف فیزیکی دشمنی‌شان هم کم شود؛ آن‌ها با تفکر و گفتمان اسلام عزیز دشمنی دارند؛ امروز هم شهادت حاج قاسم برخلاف محاسبات غلط غربی‌ها موجب تقویت گفتمان انقلاب اسلامی شده و بدون شک دشمنان هم این موضوع را رصد و تحلیل می‌کنند و برای مقابله با این موضوع برنامه‌ریزی جدی خواهند داشت.

حتما آنان با تمام قوا وارد صحنه می‌شوند تا انتقام این همبستگی که در کشور ایجاد شده را از مردم بگیرند، در روزهای اخیر هم شاهد تحرکات کوری بودیم ولی دشمن غافل است از اینکه خون شهدای ما برکت دارد و همین برکت خون شهدا موجب عصبانیت دشمن می‌شود.

همان‌طور که با شهادت عزیزان‌مان ما برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی مصمم‌تر شدیم، بعد از شهادت حاج قاسم هم تلاش‌مان را مضاعف می‌کنیم تا در برابر تهاجم دشمن چه در عرصه جنگ نظامی، چه در عرصه سیاسی و نرم جانانه مانند شهدایمان بایستیم و دشمن را ناامید کنیم.

انتهای پیام/68023/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول