اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تعویق سفر وزیر امور خارجه روسیه به ازبکستان

وزارت خارجه ازبکستان از تعویق سفر وزیر امور خارجه روسیه به این کشور خبر داد.

تعویق سفر وزیر امور خارجه روسیه به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند ، سفر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که قرار بود در تاریخ 12 تا 13 ژانویه سال جاری به «تاشکند» صورت گیرد به دلائل نامعلوم به تعویق افتاد.

«عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان بر همین اساس در یک گفت‌وگوی تلفنی با همتای روسی خود  مسایل دوجانبه و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.

با توجه به برخی تغییرات در برنامه های بین المللی، طرفین در مورد انتقال تاریخ سفر رسمی وزیر امور خارجه روسیه به تاشکند از روز های 12 و 13 ژانویه به روزهای 15 و 16 ژانویه توافق کردند.

برنامه های اصلی سفر «سرگئی لاوروف» که پیشتر هماهنگ شده است همچنان بدون تغییر می ماند.

طبق برنامه وزیر امور خارجه روسیه با مقامات وزارت امور خارجه ازبکستان دیدارهای دوجانبه انجام و از شعبه دانشگاه دولتی ارتباطات بین المللی مسکو و دانشگاه اقتصاد جهانی و دیپلماسی بین المللی بازدید می‌کند.

در چهارچوب مذاکرات قریب الوقوع مسایل همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، فرهنگی و انسانی بررسی می شود.

همچنین برنامه ریزی می شود برنامه همکاری های متقابل بین وزارتخانه های امور خارجه دو کشور برای سال های 2020 و 2021 میلادی امضا شود.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می‌باشد.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با صد درصد سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در 10 ماه سال 2018 میلادی در سطح 3 میلیارد و 500 میلیون دلار قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال 2017 میلادی 26.3 درصد بیشتر می باشد.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول