اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رهایی سرسلسله اسرای سوری از زندان‌های صهیونیستی و تأکید وی بر آزادی جولان

«صدقی المقت» اسیر سوری در زندان رژیم صهیونیستی که به «سرسلسله اسرای سوری» معروف است، صبح امروز آزاد شد و در اولین اظهاراتش تأکید کرد، جولان سوریه باید آزاد شود.

رهایی سرسلسله اسرای سوری از زندان‌های صهیونیستی و تأکید وی بر آزادی جولان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صدقی المقت» اسیر سوری در زندان رژیم صهیونیستی صبح امروز «جمعه» آزاد شد و در اولین اظهاراتش اعلام کرد «همانطور که من آزاد شدم جولان هم آزاد خواهد شد».

وی به شبکه «المیادین» گفت، اراه و خواست سوری‌ها بر خواست رژیم اشغالگر پیروز شد.

او در ادامه اعلام کرد که با کمک «بشار اسد » رئیس‌جمهور سوریه بدون قید و شرط آزاد شده است.

المقت سپس از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای میانجیگری در راستای آزادی‌اش قدردانی کرد و افزود: (اکنون) با شروط اسرائیلی وارد دمشق نمی‌شوم و رئیس‌جمهور اسد ثابت کرد که قویتر از اشغالگر است.

وی در ادامه گفت، اسرا به مبارزه با رژیم اشغالگر ادامه می‌دهند و باید برای آزادی همه آنها تلاش شود.

المقت ضمن تأکید بر لزوم آزادسازی جولان  گفت: اکنون به جولان می‌رود تا عملیات آزادسازی آن را تکمیل کنم.

خانواده صدقی المقت هم اعلام کردند، اسیر شروط خود مبنی بر لزوم بازگشت به «مجدل شمس» در جولان سوریه را به رژیم اشغالگر تحمیل کرد.

پیشتر و در پی سفر پوتین به سوریه، رژیم صهیونیستی حاضر به آزادی المقت شده بود اما برای او شرط گذاشته بود؛ این شروط شامل تبعید ۲۰ ساله از جولان سوریه و رفتن به دمشق پس از آزادی بوده است و وی پس از گذشت پنج سال حق داشته درخواستی به مقامات صهیونیست برای بازگشت به جولان ارائه دهد.

المقت با آزادی به این شرط مخالفت و بر لزوم بازگشت به جولان پس از آزادی تأکید کرد و این موضع او مورد تقدیر بشار اسد قرار گرفت.

رئیس‌جمهور سوریه گفت: «مواضع اخیری که درباره آزادی و تحمل زندان و ادامه بازداشت در زندان‌های اسرائیلی انتخاب کرد و بازداشت را به خروج از جولان سوری ترجیح دادی، روحیه مبارز و عزت و کرامت تو را نشان می‌دهد».

المقت ۲۷ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذارنده بود و در سال ۲۰۱۲ آزاد شد. اما در سال ۲۰۱۵ به اتهام گرفتن یک ویدئو که همکاری میان رژیم صهیونیستی و جبهه‌النصره را نشان می‌داد بار دیگر بازداشت و به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

رسانه‌های سوری به وی لقب «عمید الاسرا» (سرسلسله یا سردار اسرا) را داده بودند و تلویزیون سوریه از آزادی او در امروز جمعه خبر داده بود.

لقب سرسلسله اسرای سوری پیشتر متعلق به «سمیر قنطار» بود، شخصی که در سال ۲۰۱۵ در حمله رژیم صهیونیستی به نزدیکی دمشق ترور شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول