اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کم آبی رفع می‌شود/ تکنیک‌هایی برای کشت دیم در نظر گرفتیم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکل آب با مدیریت علمی و حساب شده، رفع می‌شود گفت: تکنیک‌هایی برای کشت دیم در نظر گرفتیم که نگران بارش کم باران نباشیم.

کم آبی رفع می‌شود/ تکنیک‌هایی برای کشت دیم در نظر گرفتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، عباس کشاورز ظهر امروز در آغاز عملیات اجرایی بزرگترین واحد تولید و بسته‌بندی قهوه کشور در اسدآباد فضای تعاملی و همکاری در این شهرستان را مناسب توسعه خواند و اظهار کرد: ما چند مشکل داریم که باید با کمک یکدیگر حل کنیم، نخستین مشکل به تولید بازمی‌گردد که بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی با توجه به تولید رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید به همکاری و تعامل دولت، بخش خصوصی و مردم وابسته است افزود: دومین مشکل جامعه اشتغال برای جوانان است که البته تنها از طرف دولت امکانپذیر نیست چرا که دولت باید هرچه زودتر کوچک شده و خود را چابک کند تا با سهل‌تر شدن بروکراسی مردم و فعالان اقتصادی روان‌تر امور خود را پیش ببرند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ظرفیت استان همدان در تولید نیازهای کشور بسیار موثر است تصریح کرد: سیر، سیب زمینی و کشمش در کشور به نام استان همدان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان از نظر ظرفیت تولیدی و مهارت کشاورزان زبانزد است ادامه داد: اما چالش جدی استان همدان آب است چراکه عمده آب‌های زیرزمینی است و آب سطحی جریان ندارد.

کشاورز با اشاره به اینکه مشکل آب با یک مدیریت علمی و حساب شده، برطرف می‌شود و حتی می‌توان میزان بیشتری محصول تولید کرد خاطرنشان کرد: ما باید دامداری را توسعه دهیم و نگران استمرار کشت سیب زمینی نباشیم البته باید مصرف آب را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه یونجه همدان نیز به عنوان یک برند مطرح است گفت: امروز با امید، تولید، اقتصاد و ایجاد اشتغال به کشاورزی نگاه کنیم و نگران نباشیم چراکه راهکار حل مشکلات وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ما برای همه مشکلات راه حل داریم و باید با هم پیش ببریم اظهار کرد: یکی از این راهکارها توسعه کشت گلخانه‌ای است که امروز نمونه آن در شهرستان اسدآباد کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه راه‌حل‌های بسیار زیادی برای رونق تولید وجود دارد افزود: تنها خواهش ما این است که همه ورود کنند و به راهکارهای ارائه شده توجه کنند.

کشاورز با اشاره به اینکه تکنیک‌هایی برای کشت دیم در نظر گرفتیم که نگران بارش کم باران نباشیم تصریح کرد: تعاملی که در مدیران سیاسی، اجرایی و نمایندگان مجلس استان با بخش خصوصی وجود دارد جای تقدیر دارد و افق سرمایه‌گذاری هر ساله ۵ هزار میلیارد تومانی اتفاق بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه ما به تعامل بیشتر با یکدیگر نیاز داریم ادامه داد: باید تک‌روی‌ها را کنار گذاشت و از خرد جمعی بیشتر استفاده کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ما نیازمند همبستگی و استفاده بیشتر از توان خود هستیم خاطرنشان کرد: مشکلات ما خیلی جدی نیست و می‌توان آن را برطرف کرد و کمک کنیم تا اتفاقات جدی چون تزریق سرمایه، تکنولوژی جدید و تعامل و همبستگی رخ دهد.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول