اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شهادت سردار سلیمانی خون وحدت، معنویت و قدرت را به پیکر عالم اسلام و انقلاب تزریق کرد

امام‌جمعه اردکان با اشاره به خسارت بزرگ شهادت سردار سلیمانی برای ما، گفت: شهادت سردار سلیمانی کیسه‌های خون وحدت، معنویت و قدرت را به پیکر بی‌رمق عالم اسلام و انقلاب تزریق کرد.

شهادت سردار سلیمانی خون وحدت، معنویت و قدرت را به پیکر عالم اسلام و انقلاب تزریق کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) را تسلیت گفت و اظهار داشت: هم شیعه و هم اهل تسنن آن حضرت را مصداق آیه تطهیر می‌دانند و ایشان در عمر کوتاه خود یادگارهای ماندگار و درس‌های ابدی از خود برجای گذاشته است.

وی بابیان اینکه زندگی کوتاه حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) مانند یک لوح فشرده‌ای است که مجموعه درس‌ها و معارف بسیاری در آن وجود دارد، افزود: شیوه مبارزاتی آن حضرت می‌تواند امروز برای ما الگو باشد و وظیفه مبلغین این است که زندگی و سیره آن حضرت را برای مردم بیان کنند چراکه ایشان برای کسانی که تعصب نداشته باشند شاخصی برای تشخیص حق است.

امام‌جمعه اردکان در خطبه دوم با اشاره به جنایت استکبار جهانی در به شهادت رساندن سردار سلیمانی ویارانش، اظهار داشت: با شهادت مردی از مردان خدا و بنده مخلصی از بندگان خدا تحولاتی در خاورمیانه و بلکه در دنیا پیش آمد که به‌طور طبیعی ممکن نبود پیش بیاید.

وی گفت: پس از هفتادسال، رسماً به آمریکا و پایگاه نظامی آمریکا حمله شد که حیثیت آمریکا از دست رفت و هیمنه پوشالی و پفکی آمریکا در جهان از بین رفت ما فقط خودمان را نبینیم که حتی کودکان ما هم به‌راحتی مرگ بر آمریکا سر می‌دهند چراکه ملت‌های دیگر این‌گونه نیستند حتی دولتمردان دیگر کشورها از اسم آمریکا هم می‌لرزند و در خواب هم نمی‌توانند ببینند که به‌سوی آمریکا شلیک بشود.

شاکر افزود: کشورهای منطقه که به حفاظت آمریکا از آن‌ها دل‌بسته بودند فهمیدند که به کسی دل‌بسته‌اند که به خودش و پایگاه نظامی او حمله می‌شود اما توان مقابله ندارد آن‌ها فهمیدند کسی که خودش این‌گونه آسیب‌پذیر است چگونه می‌تواند در موقع خطر از دیگران دفاع کند.

وی بابیان اینکه در این هفته مجلس شورای اسلامی ما مصوبه‌ای داشت که به‌طور طبیعی هیچ‌گاه این مصوبه تصویب نمی‌شد، گفت: مجلس عراق هم مصوبه داشت و به برکت خون این شهید عزیز که البته خسارت بزرگی بر ما وارد شد و سال‌ها باید بگذرد تا سلیمانی‌های بالقوه ما بالفعل بشوند برکات زیادی نصیب دنیای اسلام و جبهه مقاومت شد.

خطیب نماز جمعه اردکان اظهار داشت: شهادت این مرد خدا کیسه‌های خون وحدت، معنویت و قدرت را به پیکر بی‌رمق عالم اسلام و انقلاب تزریق کرد وحدت همه مردم و صحنه‌های بی‌نظیر این تشییع‌جنازه که کربلا را به مشهد، بغداد را به تهران و قم را به کاظمین وصل کرد که شاید در یک قرن دیگر هم این‌چنین اتفاقی نیفتد و انسان از این حضور حماسی شگفت‌زده می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون مسئولیت همه ما سنگین‌تر شده است هم مسئولیت ما مردم که ببینیم چنین خون‌هایی درراه نظام و انقلاب ریخته می‌شود و هم مسئولیت مسؤولین، فرصت بی‌نظیری برای همه به دست آمد و وحدت ایجاد شد که باید قدر و قیمت آن را بدانیم.

شاکر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ یکی از خدمات خون شهیدان عزیز این بود که به دنیا اعلام کند که انقلاب ما زنده است، گفت: مردم تا پای جان پای این انقلاب و نظام هستند و امروز به خاطر این شهید عزیز یک فضای معنوی در جامعه به وجود آمده است و ما باید از این فرصت بی‌نظیر برای تربیت نسل جدید استفاده کنیم امروز دل جوانان و بچه‌های ما مالامال از عشق به شهید سلیمانی و شهادت است.

وی اظهار داشت: ترامپ نادان، شیشه عطر سلیمانی را شکست و عطر این شهید همه فضا را در کشور ما و سایر کشورها فراگرفته است و امروز بهترین الگو برای تربیت نسل جوان فراهم‌شده است و ما وظیفه‌داریم که این الگو را خوب ارائه دهیم چراکه برای تربیت نسل جدید هیچ‌چیزی مثل یک الگوی کامل تأثیرگذار نیست و در کنار آن نباید از دشمن و جنگ روانی و تبلیغات سوء او غفلت کنیم چراکه دشمن این حادثه را تحریف خواهد کرد.

امام‌جمعه اردکان از حضور حماسی ملت ایران و به‌ویژه مردم قدرشناس شهرستان اردکان در برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهدای مقاومت که سنگ تمام گذاشتند تشکر و قدردانی کرد و افزود: از نیروهای مسلح کشور هم که این انتقام به‌جا را گرفتند نیز تقدیر می‌کنیم زیرا این انتقام موجب آرام گرفتن دل‌ها شد و مردم ما احساس قدرت و انرژی مضاعف کردند.

وی در پایان گفت: به سردار قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس که نسخه دیگری از سردار سلیمانی عزیز است نیز تبریک می‌گوییم و از مقام معظم رهبری به خاطر این انتصاب شایسته و فوری تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این اقدام ناجوانمردانه و ظالمانه آمریکا که این شهید عزیز را از ما گرفت موجب آشکار شدن جنازه آمریکا در برابر چشمان ما بشود.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول