اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

وصیت حاج قاسم سلیمانی؛ حامی ولایت‌فقیه و مطیع امر رهبری باشید

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر استان یزد در جمع مردم مهریز، گفت: حاج قاسم سلیمانی قسم جلالِ می‌خورد که پیمودن راه رستگاری با حمایت از ولایت امکان‌پذیر است و این راه برکاتی دارد که در آینده مشاهده خواهید کرد.

وصیت حاج قاسم سلیمانی؛ حامی  ولایت‌فقیه و مطیع امر رهبری باشید

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت‌الاسلام مهدی قره چاهی در مراسم پاس داشت مقام والای شهید حاج قاسم سلیمانی که از سوی هیئت‌های مذهبی شهرستان مهریز در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی یکی از واژه‌هایی که به ذهن انسان خطور می‌کند واژه برکت است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر استان یزد افزود: وجود پربرکت حاج قاسم در زمان حیات خود ایجاد امنیت در منطقه و اتحاد کمربند مقاومت بود و پس از حیات ابدی خود نیز این اتحاد و همدلی بین مسلمانان و شیعیان شدت گرفت.

وی ادامه داد: برخی زندگی پربرکتی داشته‌اند به‌طوری‌که حتی پس از مرگ نیز توانسته‌اند تا سال‌ها و قرن‌ها به دیگران نفع برسانند و این برکت است. شیخ صدوق کسی است که زندگی پربرکتی داشته است و امروز هرکسی که بخواهد به مرتبه اجتهاد برسد باید کتاب‌ها و آثار او را مطالعه کند.

برکت خون شهید سلیمانی از شکر نعمت ولایت بود

قره چاهی با اشاره به روایتی از محضر حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و درسی که حضرت به شخص شاکر نعمت داده بود عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی مطیع امر ولایت بود و برکتی که خون او ایجاد کرد به سبب شکر نعمت ولایت بود که موجب اتحاد مردم جهان و خروج  آمریکا از منطقه خاورمیانه خواهد شد.

وی عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت بود و پیام خون این شهید به تمام شیعیان و منتظران ظهور این است که امروز ولایت سرباز می‌خواهد تا دشمن جرئت جسارت و آسیب نداشته باشد. این قهرمان شجاعت و تدبیر داشت و چون مطیع امر رهبری بود جلوتر یا عقب‌تر از او حرکت نمی‌کرد.

این مسئول افزود: امروز به مسؤولینی نیاز داریم که سرباز ولایت باشند و مانند رهبری که در مقابل مستکبرین جهان، استوار ایستاده است، آن‌ها نیز در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان به‌جای مذاکره و تسلیم و سازش، مقاومت کنند.

قره چاهی بیان کرد: خدا در شهادت این ابرمرد مقاومت نیز برکت قرارداد و یکی از نشانه‌های آن، تشییع تاریخی پیکر مطهر این شهدا توسط مردم عراق و ایران بود که غبارها را از جلوی چشم‌ها برداشت و برای همین بود که رهبری فرمود من در مقابل کار حاج قاسم سلیمانی تعظیم می‌کنم.

وی افزود: عده‌ای خواستند و هم چنان می‌خواهند مقاومت را زیر سؤال ببرند اما اگر مدافعان حرم نبودند، جنگ با داعش در شهرهای ایران و شرایط ناامنی که ایجاد می‌شد چه خسارت‌های جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کرد و ناموس ما در چه شرایطی قرار داشت؟

هدف شهدا احیا و بیداری بشریت است

این روحانی بسیجی گفت: شهدا با اهدای خون خود موجب بیداری دل‌های غافل می‌شود. باید قدردان این خون‌های پاک باشیم. جسم حاج قاسم در بین ما نیست اما روح متعالی  او هدایت‌گر راه ما شده است. به‌عنوان نمونه، رقم خوردن نسل ظهور است. در هفته گذشته 70 درصد از کودکان تازه متولدشده قاسم نام‌گذاری شده‌اند.

قره چاهی اظهار کرد: باید مقاومت و راه روشن حاج قاسم سلیمانی‌ها را ادامه دهیم. آمریکا از واکنش ایران متحیر مانده است؛ زیرا مهم‌ترین پایگاه نظامی‌اش که به آن می‌بالید و تهدیدی علیه منطقه و ایران بود منهدم شد و این به قول رهبری تنها یک سیلی بود و انتقام سخت چیز دیگری است.

وی افزود: امروز وظیفه همه ما انقلابی گری است. حاج قاسم انقلابی بود و تا آخر عمر نیز انقلابی ماند، رسالتی که برخی از خواص در آن موفق نبودند و باوجودآنکه ابتدای انقلاب، انقلابی و همراه حضرت امام بودند اما در ادامه سرگرم دنیا شدند و از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفتند و در مقابل نظام صف‌آرایی کرده‌اند.

قره چاهی ادامه داد: این سردار قهرمان پیشنهاد می‌دهد که اگر به دنبال عاقبت‌به‌خیری هستید، رابطه قلبی و حقیقی با حکیم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای داشته باشید چون محکم و استوار در مقابل حمله و زیاده‌خواهی دشمن مقاومت می‌کند و در آخرت مشاهده می‌کنید که این ولایت‌پذیری چه برکاتی داشته است.

انتهای پیام/90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول