اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: ایران نظامیان ما را تهدید کرده/آماده صلح با همه جویندگان آن هستیم

رئیس‌جمهور آمریکا ایران را به تهدید کردن نظامیان این کشور متهم کرده اما گفته کشورش آماده صلح با تمام طرف‌هایی است که به دنبال آن هستند.

ترامپ: ایران نظامیان ما را تهدید کرده/آماده صلح با همه جویندگان آن هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه در بیانیه‌ای ضمن اعلام صدور فرمان اجرایی جدید ضد ایران ادعاها علیه تهران را تکرار کرده است. 

ترامپ در این بیانیه ادعا کرده است: «امروز من رژیم ایران را با محروم کردن از درآمدهایی که ممکن است صرف حمایت از برنامه هسته‌ای، توسعه موشکی، تروریسم و شبکه‌های نائبان تروریستی و گسترش نفوذ مخرب این کشور در منطقه شوند بابت حمله به پرسنل و منافع ایالات متحده پاسخگو کرده‌ا»

وی اضافه کرد: «من با صدور یک فرمان اجرایی اجازه اعامل تحریم‌ها علیه افراد یا موسسات دخیل در بخش‌های عمران، ساخت و تولید، نساجی و معدن را صادر کرده‌ام.»

ترامپ در بخش دیگری از این بیانیه مدهی شده است: «رژیم ایران نظامیان، دیپلمات‌ها و غیرنظامیان ما و همین‌طور شهروندان و منافع متحدان و شریکان ما را از طریق نیروی نظامی و گروه‌های نیابتی تهدید کرده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شده است که ایالات متحده تلاش برای مقابله با ایران و «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده» این کشور را ادامه خواهد داد. 

او در پایان این بیانیه گفته است: «به ایران اجازه داده نخواهد شد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. این تحریم‌های اقتصادی گزنده تا زمانی که ایران رفتارش را عوض کند پابرجا باقی می‌ماند. ایالات متحده آماده به آغوش کشیدن صلح با تمام کسانی است که به دنبال آن هستند.»

ساعاتی قبل‌تر وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد. 

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا نام ۸ فرد در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.  آقایان «علی عبداللهی»،  هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، «محمدرضا آشتیانی»، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، «محسن قمی»، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر ایران، «محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، «غلامرضا سلیمانی»،  رئیس سازمان بسیج مستضعفین، «محمد رضا نقدی»، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «علی اصغر حجازی»، معاون دفتر رهبر انقلاب  از جمله افرادی هستند که نام آنها در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است. 

«وزارت خزانه‌داری علاوه بر این ۱۷ تولیدکننده فلزات و شرکت‌های معدنی ایران، شبکه‌‌ای شامل سه نهاد مستقر در چین و سیشل و یک کشتی دخیل در خرید، فروش و انتقال محصولات فلزات ایران را تحت تحریم قرار داد.

خزانه‌داری آمریکا گفته همزمان با تحریم‌های امروز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور فرمان اجرایی جدیدی را امضا کره که هدف از آن محدود کردن منابع مالی مورد استفاده تهران برای حمایت از برنامه هسته‌ای، موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول