اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

هپکو سفارش گرفت/ کارخانه بزودی در مدار تولید قرار می‌گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست با تعاونگران در اتاق تعاون، گفت: مشکل کارخانه هپکو با دریافت سفارش از داخل بزودی حل شده و کارخانه به مدار تولید برمی‌گردد.

هپکو سفارش گرفت/ کارخانه بزودی در مدار تولید قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در جمع تعاونگران در محل اتاق تعاون ایران به همراه معاونان خود حاضر شد و در این نشست راه‌های مشارکت بخش تعاونی در تولید، توزیع و صادرات مورد بررسی قرار گرفت. 

رحمانی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران حاضر شده و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که چه راهکاری برای حل مشکل تولید در کارخانه‌هایی مانند هپکو و آذراب درنظر دارید، گفت: مشکل آذراب البته کمتر است، اما در مورد هپکو هم اقداماتی انجام شده و مهمترین کار، سفارش‌گیری برای تولید ماشین‌آلات راهسازی بود. در این زمینه سازمان راهداری، سازمان‌های راه و شهرسازی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شرکت‌های معدنی بزرگ پای کار آمدند که نیاز ماشین‌آلات خود را از طریق هپکو تأمین کنند. 

به گفته وزیر صنعت، با دریافت سفارش برای ساخت ماشین‌آلات، هپکو دوباره به مدار تولید برمی‌گردد و راه رونق تولید خود ر ادامه می‌دهد. 

* بیش از میزان مورد نیاز لاستیک سنگین وارد شد

وزیر صنعت همچنین در مورد مشکل تأمین لاستیک خودروهای سنگین، گفت: سال قبل بحرانی در توزیع لاستیک خودروهای سنگین بود که اتاق تعاون و اعضای تعاونی‌ها پای کار آمدند، واردات لاستیک انجام شد. امروز در تأمین لاستیک خودروهای سنگین عموماً مشکلی نداریم.

وی تاکید کرد: امروز در تأمین انواع لاستیک‌ها مشکلی نداریم، اما یک واحد تولید لاستیک برای خودروهای سنگین در اردبیل راه‌اندازی شد. تولید لاستیک قبلاً در ایران 30 درصد بود، الان بالای 50 درصد تولید لاستیک در داخل کشور است و امروز حتی تعاونی‌ها می‌گویند به قدری لاستیک زیاد وارد شده است که در انبارها مانده و تاریخ مصرف آن رو به اتمام است و لاستیک اتوبوس و کامیون با نظر وزارت راه بین متقاضیان توزیع می‌شود. 

رحمانی همچنین گفت: یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی این است که از توان مردمی و تعاونی‌ها استفاده شود که گسترده‌ترین شبکه توزیع در کشور دراختیار تعاونی‌ها است و امروز وزارت صنعت با اتاق تعاون مراودات گسترده‌ای دارد و برای ارزیابی و راه‌های استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها تولید و توزیع در اتاق تعاون جلسه‌ای برگزار کرده‌ایم. 

وی همچنین از تشکیل کمیته‌ای با همکاری اتاق تعاون خبر داد که راه‌های گسترش صادرات و تولید به وسیله تعاونی‌ها را بررسی کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول