اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

آن‌قدر لاستیک خودرو سنگین در انبار داریم که نهادهای نظارتی به اتهام احتکار پرونده تشکیل دادند

رئیس اتاق تعاون ایران گفت:‌ در حال حاضر برای حل مشکل لاستیک خودروهای سنگین آن‌قدر لاستیک در انبارها داریم که نهادهای نظارتی به اتهام احتکار لاستیک پرونده قضایی تشکیل دادند.

آن‌قدر لاستیک خودرو سنگین در انبار داریم که نهادهای نظارتی به اتهام احتکار پرونده تشکیل دادند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران امروز در جلسه مشترک تعاون‌گران با وزیر صنعت در محل اتاق تعاون ایران اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 15 هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین که توسط اتحادیه‌های تعاونی، وارد شده، در انبارها مانده است، در حالی که حتی یک حلقه از آن توزیع نشده و چند وقت پیش نهادهای نظارتی به اتهام احتکار، پرونده قضایی تشکیل دادند. در حالی که حدود 13 نامه به وزارت صنعت نوشتیم که این لاستیک‌ها از طریق شبکه تعاونی‌ها و از طریق وزارت صنعت بین مصرف کنندگان توزیع شود و به ما اجازه دهند با نظارت آنها و توسط اتحادیه‌ها توزیع لاستیک صورت گیرد.

وی گفت: تاریخ مصرف برخی از این لاستیک‌ها در حال اتمام است.

به گفته رئیس اتاق تعاون ایران سال قبل به دلیل مشکل کمبود لاستیک خودروهای سنگین وزارت صنعت به ما ماموریت داد که بخش تعاون بتواند نسبت به واردات لاستیک اقدام کند و اتحادیه کارکنان دولت یا اسکاد نسبت به واردات اقدام کرد، اما اکنون 6 ماه است که نتوانسته‌ایم لاستیک‌ها را توزیع کنیم، در حالی که این لاستیک‌ها با هزینه دولت و تسهیلات بانکی وارد شده است و نه وزارت راه و نه وزارت صنعت، هیچ کدام نتوانستند لاستیک‌ها را توزیع کنند.

عبداللهی همچنین گفت: وزارت صنعت ارتباط نزدیکی با بخش تعاون دارد که باید این بخش تقویت شود و اعتماد فعالان اقتصادی و اتحادیه‌ها به وزارت صنعت جلب شود. 

به گفته رئیس اتاق تعاون ایران در بخش بازرگانی برخی تصمیمات بدون نظر فعالان اقتصاد و برخلاف قانون گرفته و اجرا می‌شود که می‌تواند به اقتصاد کشور ضربه وارد کند. در حوزه تنظیم بازار برخی تصمیمات که برای ما مشخص نیست، چگونه توسط برخی مدیران وتو می‌شود. 

* تصمیمات اقتصادی توسط برخی مدیران وتو می‌شود

عبداللهی گفت:‌ به طور مثال در جلسه تنظیم بازار به فعالان اقتصادی ماموریت داده شد با توجه به شرایط کشور نسبت به واردات کالا اقدام شود.اتحادیه‌ها از خود هزینه می‌کنند و وقتی مقدمات واردات فراهم می‌شود، بعدا فردی در همان وزارتخانه آن تصمیم را وتو می‌کند. بنابراین اعتبار تجاری فرد وارد کننده زیر سؤال می‌رود. همان طور که سال قبل برای تامین مشکل لاستیک وارد شد و اکنون اجازه توزیع نمی‌دهند.

وی همچنین با بیان اینکه تعاونی‌ها در همه زمینه‌های تولید و توزیع، خدمات و کشاورزی فعال هستند،‌گفت: در حال حاضر 93 هزار شرکت تعاونی فعال در کشور وجود دارد و 75 درصد تولید کشاورزی توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: اتاق تعاون آمادگی دارد، همگام با  دولت در کنار دستگاه‌های اجرایی در تامین کالاهای مردم کمک کند و دیدگاه‌های وزیر صنعت قابل تقدیر است که می‌خواهد از همکاری اتاق تعاون و ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول