اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آغاز ساخت دو مقبره شهدا در پردیس

کلنگ احداث مقبره شهدای گمنام فاز ۸ و ۱۱ پردیس با حضور امام جمعه و مسؤولان محلی به زمین زده شد.

آغاز ساخت دو مقبره شهدا در پردیس

سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه کلنگ آغاز ساخت دو پروژه مقبره شهدا با اعتبار ۲ میلیارد تومان بر زمین زده شدف اظهار داشت: این بودجه از منابع داخلی شرکت عمران اختصاص یافته و دو مقبره شهدا در فازهای ۸ و ۱۱ ساخته خواهد شد و کار اجرایی آن از امروز آغاز و در مدت ۸ ماه به اتمام خواهد رسید. 

اختصاص دو شهید گمنام برای فاز ۸

حامد حمزه خانی فرمانده سپاه شهرستان پردیس در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی فرمانداری و مجموعه سپاه شهرستان پردیس اختصاص دو شهید گمنام به فاز ۸ پردیس به سرانجام رسیده است.

وی افزود: المان مجموعه مقبره شهدای فاز هشت نهایی شده و از ابتدای هفته آینده عملیات اجرایی طرح مقبره آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس با بیان اینکه این طرح به صورت مشترک در دو فاز ۸ و ۱۱ مسکن مهر شهر پردیس به موازات هم به پیش خواهد رفت، ادامه داد: تا به این لحظه سهمیه مقبره شهدای فاز ۱۱ نهایی و محقق نشده اما قول اختصاص شهید به این فاز هم داده شده و پیگیری‌ها برای اختصاص دو شهید گمنام به این فاز نیز به سرعت درحال انجام است.

حمزه خانی در پاسخ به اینکه آیا مقبره شهدای فاز ۱۱ به صورت کهف الشهدا ساخته خواهد شد، ابراز داشت: بحث المان مقبره شهدای فاز ۱۱ در دست بررسی است اما جانمایی این پروژه همان محل قبلی بوده و تغییری نداشته اما اینکه به صورت قطعی کف الشهدا ساخته خواهد شد یا خیر، باید بررسی‌های کارشناسانه در این خصوص به اتمام برسد تا نظر قطعی را داد.

مقبره شهدا به پردیس معنویت می‌دهد

عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص وظیفه مسؤولان و مردم در قبال شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: وظیفه ما در قبال شهدا کاملاً مشخص است زیرا شهدای عزیزمان باعث افتخار، قدرت و منشاء برکت برای کشور و مردم هستند.

وی با بیان اینکه شهدا با نثار خون پاکشان امنیت را برای نظام و مردم به ارمغان آوردند و مزد خود را از خداوند گرفتند، تصریح کرد: مقام شهادت بالاترین مقامی است که خداوند به فردی می‌دهد و ما باید زمان شناس باشیم و بدانیم در این دوره وظیفه بسیار سنگین‌تری از گذشته بر دوش داریم.

فرماندار پردیس بر صیانت همگان از خون شهدا در عمل به وظایف و نه در حرف و شعار تأکید کرد و گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و همانگونه که شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کردند باید از ارزش‌های سنگین و هزینه‌های بسیار گزافی که قابل ارزش گذاری مادی نیست پاسداری کنیم.

رضایی عنوان کرد: شهدا هرکجایی که باشند خود محور معنویت و ارزش‌های دینی و انقلابی هستند و در شهرستان پردیس به طور خاص به دلیل نوپا بودن و حضور جمعیت کلان در فازهای این شهر نیاز به مرکز فرهنگی و معنوی بسیاری وجود دارد.

وی ابراز داشت: به زودی در فازهای ۸ و ۱۱ که در هر کدام بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت ساکن خواهند شد و به شدت نسبت به نقاط دیگر کشور نیازمند حضور شهدا هستند.

فرماندار پردیس تأکید کرد: عطر حضور شهدا عطر معنویت را در مناطق منتشر می‌کند و همگی از حضورشان بهره مند خواهیم شد، بنابراین ساخت مقبره‌ها را با این هدف در اولویت قرار دادیم.

رضایی افزود: برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی‌ها در این زمینه انجام شده و از امروز در دو فاز ۸ و ۱۱ کلنگ زنی برای آماده‌سازی مقبره و المان شهدا آغاز می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: این الما‌ن‌ها با ارزش‌های انقلاب اسلامی ساخته خواهد شد و پیمانکار آن مشخص و هزینه‌ها نیز تأمین شده و شرکت عمران و سپاه با همکاری هم هر چه سریعتر این المان‌ها را خواهند ساخت تا هرچه سریع‌تر شاهد حضور پیکر مطهر شهدا در پردیس باشیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/گ۱/س۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول