اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«آب‌های پردازش شده» موضوع این هفته «نسیم حیات»

ششمین قسمت از برنامه نسیم حیات با موضوع «آب های پردازش شده» به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی یکشنبه 22 دی ماه ساعت 21:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

«آب‌های پردازش شده» موضوع این هفته «نسیم حیات»

به گزارش خبرگزاری فارس، آب به عنوان یک ماده شیمیایی شفاف، بی‌مزه، بی بو و تقریبا بیرنگ است که جزء اصلی جریان‌های زمین، دریاچه‌ها و اقیانوس‌  ها و در کل باعث حیات تمام موجودات بر روی کره زمین است، همواره مورد توجه محققین و دانشمندان سراسر جهان بوده است. 

فرآیندهایی مثل یونیزاسیون و مغناطیسی کردن دو روش پردازش آب هستند که به نظم قرار گرفتن مولکولهای آب در کنار هم کمک می کنند و علاوه بر اصلاح ساختار مولکولی آب، قدرت حلالیت، میزان اکسیژن محلول و قدرت احیاکنندگی آب را بالا میرند؛ و به اصطلاح آب پردازش می شود.

اما آیا مصرف این آب ها به درمان بیماری ها کمک می کند؟ آیا می توان با آبیاری و تغییر روش کشت به کمک این علم انتظار محصولات پربار تر و بهتر را در کشاورزی و باغداری داشت؟ کشور ما چقدر در این علم پیشرفت کرده است؟
"نسیم حیات" در این قسمت سعی دارد به بررسی کاربرد آب پردازش شده در اصلاح کشاورزی و حتی بهبود عملکرد بدن انسان و همچنین فعالیت های انجام شده ی داخلی در این زمینه بپردازد. 

حامد کلانتری پژوهشگر مجموعه رسانه ای و مطالعات راهبردی حیات در حوزه بیوتکنولوژی و سیدرضا رضایی دریاکناری پزشک عمومی ، متخصص و مدرس طب سنتی در ششمین قسمت از نسیم حیات میهمانان استودیو خواهند بود و به تشریح این علم و کاربرد و تحقیقات انجام شده در این زمینه در کشور ما خواهد پرداخت. 

نسیم حیات کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج است که هر هفته یکشنبه ها به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی و با اجرای اسماعیل باستانی از ساعت 21:30 به مدت 50 دقیقه روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول