اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست‌وزیر ژاپن وارد ریاض شد

نخست‌وزیر ژاپن در راس یک هیات بلندپایه وارد پایتخت عربستان سعودی شد.

نخست‌وزیر ژاپن وارد ریاض شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن و هیأت همراه وی، شامگاه شنبه وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شدند.

به نوشته خبرگزاری دولتی عربستان (واس)، شاهزاده «فیصل بن بندر بن عبدالعزیز» امیر منطقه ریاض، وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی عربستان و سفیر ژاپن در ریاض در فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» از وی استقبال کردند.

آبه پیشتر در پی پاسخ انتقام‌جویانه ایران به اقدام جنایتکارانه واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سفر خود به غرب آسیا را لغو کرده بود، اما پس از عقب‌نشینی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از تهدید نظامی علیه ایران، مجددا تصمیم گرفت که در همان موعد مقرر به سه کشور عربستان سعودی، امارات عربی متحده و عمان سفر کند.

آمریکا روز سیزدهم دی‌ماه در اقدامی تروریستی، سردار قاسم سلیمانی را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. بامداد چهارشنبه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این ترور، تعدادی از پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

به دنبال اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، نخست وزیر ژاپن اوضاع غرب آسیا را «نگران کننده» توصیف کرد و از همه طرف‌ها خواست تا برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها به دیپلماسی روی بیاورند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول