اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

صدور اولین جواز استخراج رمز ارز کشور در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: با صدور اولین جواز استخراج رمزارزها در آذربایجان‌غربی، دوره‌های آموزشی تخصصی و کاربردی آشنایی با فعالیت استخراج رمزارزها، برگزار می شود.

صدور اولین جواز استخراج رمز ارز کشور در آذربایجان‌غربی

غلامرضا بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت رمز ارزهای دیجیتالی در دنیا و سوق فضای کسب‌وکار در فضای مجازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای قانونمند کردن این فعالیت‌ها با تدوین دستورالعمل صدور جواز تاسیس و بهره‌برداری برای استخراج رمز ارزها، زمینه نهادینه و قانونمند شدن این فعالیت را فراهم‌کرد.

وی به تاریخچه پیدایش رمز ارزها پرداخت و گفت: حضور رمز ارزها از حدود ۱۰ سال پیش با ارزی به نام بیت‌کوین آغاز شد و با توجه به استقبال جهانی از این نوع ارز، انواع گوناگونی از رمز ارزها ایجاد شد که برخی از آنها موفق بودند و مورد اقبال قرار گرفتند و بسیاری از آنها از گردونه رقابت خارج شده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در کشور ما نیز همراه با حرکت جهانی، رمز ارزها جایگاه پرمخاطبی به خود اختصاص داده است که ایجاد سایت‌های اطلاع‌رسانی گوناگون در حوزه رمزارزها، ایجاد صرافی‌ها و مارکت‌های ایرانی برای تبادل رمزارزها، موید گرایش به فناوری بلاکچین وایجاد مزارع و فعالیت‌های پرشتاب ماینینگ و شکل‌گیری رمزارز ملی از سوی بانک مرکزی، همپای رمزارزهای خاص  برای کاربردهای آموزشی  بازگو‌کننده این نکته است که رمزارزها یکی از زمینه‌های مورد علاقه مردم در فضای مجازی کشور به‌شمار می‌رود.

بابایی اضافه کرد: بلاکچین یک فناوری  تحول گرا است که موضوع مهمی در دنیا به شمار می‌رود و همان طور که در دنیا مورد توجه قرار گرفته، در کشور نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود و باید به بلاکچین توسط بخش دولتی و خصوصی توجه می شد که در این مورد وزارت صنعت، معدن و تجارت به فناوری بلاکچین و ارزهای رمزنگار نگاه مثبتی دارد اما باید در چهار چوب قانون و مقررات، برای این فناوری زیرساخت‌های لازم ایجاد شود که در این راستا با تدوین و ابلاغ دستور العمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای فعالیت استخراج رمز ارز گامی مهم در جهت تعامل و نهادینه کردن قانونمند بستر فضای کسب و کار را فراهم کرد.

بابایی افزود: این سازمان ضمن آماده سازی زمینه صدور مجوزهای صنعتی رمز ارزها و ارائه خدمات تخصصی و کارشناسی به متقاضیان، اولین جواز تأسیس فعالیت استخراج رمز ارز کشور را در شهرک صنعتی استان صادر کرد و با توجه به اهمیت موضوع، در نظر دارد، دوره‌های آموزشی تخصصی و کاربردی آشنایی با فعالیت استخراج رمزارزها را برگزار کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول