اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  سایر حوزه ها

برگزاری اختتامیه جشنواره آثار دانشجویی برگزیده در حوزه‌ فقر

اختتامیه جشنواره پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی برگزیده در حوزه‌ی فقر روز 26 دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد شد.

برگزاری اختتامیه جشنواره آثار دانشجویی برگزیده در حوزه‌ فقر

به گزارش خبرگزاری فارس، اختتامیه جشنواره پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی برگزیده در حوزه‌ی فقر روز 26 دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، با توجه به برگزاری نشست‌های شورای علمی برای بررسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های راه‌یافته به مرحله نهایی و مشخص شدن برگزیدگان نهایی، مراسم تقدیر از دانشجویان و اساتید راهنمای آثار برگزیده با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چارچوب همایش فقرپژوهی برگزار خواهد شد.

در این مراسم از سه پایان‌نامه‌ی برگزیده در مقطع کارشناسی ارشد علوم اقتصادی، دو رساله‌ی برگزیده در مقطع دکتری علوم اقتصادی، یک پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد برگزیده در مقطع کارشناسی ارشد علوم اجتماعی و حقوق و یک رساله‌ی دکتری برگزیده در مقطع دکتری علوم اجتماعی و حقوق تقدیر خواهد شد.

پایان‌نامه‌های و رساله‌های مذکور موفق به کسب حد نصاب نمره‌ی 120 (از 170) در مرحله‌ی دوم شده و در مرحله‌ی نهایی نیز از میان 23 اثر راه‌یافته، پس از بحث و بررسی حضوری شورای علمی واجد بالاترین نمرات ارزیابی شده‌اند. فقر کودکان، ایستایی و پویایی فقر، فقر چندبعدی، کاهش فقر و ارزیابی نگرش‌های اجتماعی نسبت به فقرا موضوعاتی است که در آثار برگزیده پی گرفته شده‌اند.

در اختتامیه جشنواره که روز پنج‌شنبه 26 دی و از ساعت 15 تا 18 برگزار می‌شود، اثر برگزیده از نگاه خبرنگاران نیز معرفی خواهد شد. برای انتخاب این اثر یک پنل تخصصی با حضور بیش از 10 خبرنگار حوزه‌ی اجتماعی و فقر در همایش فقرپژوهی برگزار می شود و پس از ارائه‌ی یافته‌ها توسط دانش‌اموختگان برگزیده شورای علمی، یک اثر به عنوان اثر برگزیده از منظر خبرنگاران معرفی و در اختتامیه مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. هدف از تقدیر از اثر برگزیده مذکور، ایجاد پیوند جدی‌تر میان حوزه‌ی دانشگاهی و رسانه‌ای و ایجاد زمینه برای راه یافتن مسائل و بحران‌های جاری در تعریف موضوعات پژوهشی دانشجویی است.

لازم به ذکر است که جشنواره تقدیر از آثار دانشجویی برتر در حوزه‌ی فقر در سال جاری از مهرماه آغاز شد و پس از شناسایی حدود 300 پایان‌نامه و رساله‌ی دانشجویی در حوزه‌ی فقر و انتشار فراخوان برای دریافت آثار باقی‌مانده، ارزیابی توسط شورای علمی متشکل از 30 عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگران حوزه‌ی مطالعات فقر صورت گرفت. در مرحله ی اول 65 اثر انتخاب شد و از بین آثار مذکور پس از ارزیابی مکتوب توسط اعضای شورای علمی، 23 اثر وارد مرحله‌ی نهایی شدند.

هدف از این جشنواره که توسط معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود، شناخت و تقویت اجتماع ملی پژوهشگران حوزه‌ی فقر، تعامل میان حوزه‌ی «سیاستگذاری ـ اجرا» و «دانشگاه ـ پژوهش» و تشویق و ترغیب دانشگاهیان به انجام پژوهش در زمینه‌ی ابعاد مختلف فقر اعلام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول