اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۴۰ زنجیره ارزش استان کرمانشاه مزیت اقتصادی به‌همراه دارد

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر در 40 زنجیره ارزش استان مزیت اقتصادی داریم و در 10 مورد دیگر نیز امکان خلق مزیت را داریم.

۴۰ زنجیره ارزش استان کرمانشاه مزیت اقتصادی به‌همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هدایت حاتمی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در زنجیره ارزش، اظهار داشت: زنجیره ارزش به مجموعه‌ای از کسب‌وکارهای کوچک گفته می‌شود که در کنار هم معنی می‌شوند و می‌تواند ارزش افزوده چند برابر ایجاد کنند.

وی با اعلام حمایت بیشتر از این حوزه، گفت: ظرفیت‌های کرمانشاه برای ایجاد زنجیره ارزش و توسعه صنایع کوچک براساس طرحی مشخص شده به طوریکه برای هر یک از آن‌ها، به تدریج برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم و مصمم هستیم این زنجیره‌ها منجر به اشتغالزایی قابل توجه و ایجاد درآمد می‌شوند.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، روغن کرمانشاهی، نان برنجی، تولید عسل، گلیم، گبه، گیوه، تولید و توسعه مزارع بوقلمون، نخود و... را در قالب چند زنجیره ارزش استان در دستور کار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر  در 40 زنجیره ارزش مزیت اقتصادی داریم و در 10 مورد دیگر نیز امکان خلق مزیت راداریم.

وی افزود: مهمترین کاری که برای موفقیت در این زنجیره‌ها باید انجام بدهیم توجه جدی به مسئله آموزش است و قصد داریم افراد ماهر و آموزش دیده‌ای در این زنجیره‌ها تربیت کنیم تا بتوانیم کرمانشاه را در چند زنجیره از جمله عسل، پشم و بوقلمون به قطب مهم غرب کشور تبدیل کنیم‌.

حاتمی اظهار داشت: برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی  به زنجیره‌های ارزش، مصوب کردیم که شرکت‌هایی با حوزه فعالیت دامپزشکی تشکیل شود تا در زمینه سلامت و بهداشت با مشکلی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه این زنجیره‌های ارزش هم‌افزایی به‌وجود می‌آورند، افزود: زمینه آموزش افراد را در رشته‌های خاص فراهم کرده‌ایم و برای صدور مجوز و ارائه تسهیلات از افرادی که در هر کدام از رشته‌ها فعالیت دارند، دعوت و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول