اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ستاری: وابستگی پژوهشگاه رویان به منابع مالی دولت کاهش یافته است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در نتیجه جهت‌گیری صحیح پژوهشگاه رویان در ایجاد زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان هم اکنون وابستگی مالی این پژوهشگاه به دولت کم شده و از محل دانش برای تحقیقات پایه درآمد کسب می‌کند.

ستاری: وابستگی پژوهشگاه رویان به منابع مالی دولت کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح برج فناوری رویان و مرکز جامع سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی رویان اظهار داشت: مهمترین اقدامی که امروز انجام شد ایجاد زیست بوم دانش‌بنیان است و برج فناوری رویان نقطه عطفی در شکل‌گیری زیست بوم دانش‌بنیان سلول‌های بنیادی خواهد بود.

وی گفت: پژوهشگاه رویان همواره مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است و هر زمان کمکی مادی یا معنوی از دستمان برمی‌آمد برای این پژوهشگاه انجام داده‌ایم.

ستاری تصریح کرد: رویان نگینی بر بحث سلول‌های بنیادی در کشور است و جهت‌گیری صحیح این پژوهشگاه باعث شده که هم اکنون این پژوهشگاه درآمد قابل توجهی از شرکت‌های زیر مجموعه خود به دست آورد و وابستگی خود به منابع دولتی را به شدت کم کند.

به گفته ستاری در نتیجه این رویکرد هم‌اکنون رویان بودجه تحقیقات بنیادی خود را از محل دانش به دست‌آورده به دست می‌آورد و به تعبیری از محل دانش برای تحقیقات دانش‌پایه اعتبار حاصل می‌کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول