اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شکوفایی ظرفیت‌های مغفول اقتصادی؛ در گرو پژوهش

ظرفیت‌های مغفول اقتصادی در استان سمنان با رویکردهای پژوهشی به توسعه و رونق کسب و کار ختم می‌شود.

شکوفایی ظرفیت‌های مغفول اقتصادی؛ در گرو پژوهش

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پژوهش و توجه به فناوری یکی از موارد مهمی است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و رشد کشور قرار گیرد و باید به این امر بیش از همیشه توجه کرد.

نوآوری و خلاقیت در سایه آموزش صحیح بارور می‌شود و باید به آموزش و در ادامه، پژوهش‌های کاربردی توجهی جدی داشت.

جلوگیری از خروج نیروی کار ماهر؛ یک ضرورت

در این میان، افزایش اعتبارها برای اجرای طرح‌های پژوهشی در استان سمنان باید لحاظ شود و جلوگیری از خروج نیروی کار ماهر از استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

اجرای طرح‌های پژوهشی در استان سمنان مبتنی بر رویکردهای علمی و عملیاتی بوده و استفاده از رویکردهای علمی با هدف فرآوری واحدهای معدنی و دستیابی به دانش فنی برای جلوگیری از خام فروشی در دستور کار باشد.

توجه به از ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان برای توسعه لحاظ شود و ارائه بانک مسأله در بخش صنعت و معدن استان برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و استادان دانشگاه‌های سمنان برای توسعه استان ضرورت دارد.

دولت از طرح‌های پژوهشی که به نفع استان سمنان باشد با جدیت تمام حمایت می‌کند

طرح‌های پژوهشی کارگروه‌های مختلف برنامه محور و در کوتاه‌مدت اثری بخشی آن قابل لمس باشد و راه‌حل‌هایی برای توسعه استان در بخش‌های مختلف اقتصادی مانند صنعت، معدن و... با رویه‌های پژوهشی در دستور کار قرار گیرد.

روند توسعه استان با رویکردهای پژوهشی به‌صورت جدی پیگیری شود و دولت از طرح‌های پژوهشی جامع که منجر به توسعه استان شود حمایت کند.

تخصیص به‌موقع اعتبارها؛ نیاز جدی

مسعود نصیری‌زرندی، رئیس دانشگاه سمنان و دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان سمنان در همین زمینه می‌گوید: دانشگاه سمنان با رویکردهای کارشناسی برای توسعه استان در بخش‌های مختلف اقتصادی مبتنی بر رویکرد علمی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: تخصیص به‌موقع اعتبارها از سوی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های پژوهشی مورد اجرایی قرار گیرد.

ارائه بانک مسأله در بخش صنعت و معدن استان برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در توسعه استان ضرورت دارد

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان سمنان ادامه داد: اولویت‌های پژوهشی مبتنی بر نیاز استان از سوی استادان دانشگاه و پژوهشگران مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

نصیری‌زرندی بیان کرد: انگیزه استادان دانشگاه سمنان برای اجرای طرح‌های پژوهشی و علمی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در استان قابل توجه است.

وی گفت: توسعه و رونق اقتصادی با رویکردهای علمی مورد توجه دانشگاه و مسؤولان در استان است.

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان سمنان ادامه داد: ظرفیت‌های مغفول اقتصادی استان با رویکردهای پژوهشی به توسعه و رونق کسب و کار ختم می‌شود.

راهبردهای علمی و پژوهشی؛ محور توسعه

حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم گفت: راهبردهای علمی و پژوهشی در توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار در استان سمنان با هماهنگی دانشگاه‌ها و فعالان اقتصادی لحاظ شود.

وی افزود: طرح‌های پژوهشی در بخش‌های مختلف اقتصادی مانند فراوری واحدهای معدنی ازجمله زئولیت باهدف توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های پژوهشی در استان سمنان صرف بخش‌های اقتصادی و صنعتی نیست و در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی برای افزایش سلامت و نشاط در جامعه طراح‌های مطلوبی برای پژوهش تدوین شده است.

ظرفیت‌های مغفول اقتصادی استان با رویکردهای پژوهشی به توسعه و رونق کسب و کار ختم می‌شود

وی گفت: دولت از طرح‌های پژوهشی که به نفع استان سمنان باشد با جدیت تمام حمایت می‌کند و اعتبارها مبتنی بر کیفیت در پژوهش‌ها اعطا می‌شود.

عسگری اضافه کرد: در وهله اول برای اجرای طرح‌های پژوهشی نباید نگرانی در ارتباط با مسائل مالی وجود داشته باشد و نگاه مسؤولان معطوف به اجرای بهینه پژوهش باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: طرح‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قابل‌توجهی برای پژوهش وجود دارد که با هم‌افزایی و تکیه بر نگاه علمی می‌توان برای توسعه استان اقدام کرد.

عسگری گفت: طرح‌های پژوهشی عملیاتی و در کوتاه‌مدت در بخش‌های مختلف اقتصادی استان قابل لمس برای مردم باشد.

وی اضافه کرد: نقطه‌ضعف در اجرای طرح‌های پژوهشی نظارت است و به جای ناظر طرح،‌ کمیته‌های تخصصی برای اجرای طرح‌های نظارت شود.

انتهای پیام/2249/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول