اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خبر خوب| برف‌روبی منازل خانواده شهدای مدافع حرم توسط بسیجیان شهرک شهید رجایی

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک مسلم امروز تصمیم گرفتند در قالب طرح الجار ثم الدار، منازل پنج خانواده از شهدای مدافع حرم را برف‌روبی کنند.

خبر خوب| برف‌روبی منازل خانواده شهدای مدافع حرم توسط بسیجیان شهرک شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «الجار ثم الدار» حدیثی از حضرت فاطمه(س) است که سبب شده تا در سرمای زمستانی امروز مشهد الرضا(ع)، بسیجیان حوزه یک مسلم شهرک شهید رجایی دست در دست یکدیگر بگذارند و طبق رسم همیشگی خود که به خانواده شهدا سر می‌زنند امروز جای مرد خانه را خالی نگذارند و برف از خانه خانواده شهدای مدافع حرم بربایند.

عماد کامل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص این مسئله اظهار کرد: از سال 93 که بحث دفاع از حرم حضرت زینب(س) به وجود آمد و جوانان در قالب تیپ فاطمیون به سوریه اعزام می‌شدند، بسیجیان حوزه یک مسلم هم تصمیم گرفتند طی بازدیدی با خانواده این مدافعان و شهدای مدافع حرم، ابراز ارادتی به آنها داشته باشند.

مسؤول سازندگی بسیج حوزه یک مسلم ادامه داد: سالانه دو مرتبه با خانواده شهدا بازدید داریم و در ایام مختلف همچون ولادت و شهادت حضرت زینب(س) مراسم بزرگداشت شهدا یا بازدید از خانواده شهدا را در برنامه داریم.

وی با اشاره به حدیث «الجار ثم الدار» خاطر نشان کرد: این حدیثی از حضرت زهرا(س) است و ما سعی کردیم بر اساس این حدیث طرحی را به همین نام ایجاد کنیم و امروز که مشهد برفی است و بسیاری از منازل نیاز به برف‌روبی دارد با کمک بسیجیان برف را از منازل خانواده شهدا خارج کنیم.

کامل یادآور شد: این طرح را از امروز کلید زدیم و صبح امروز با فراخوانی به بسیجیان اعلام کردیم که هر کس برای این امر داوطلب است ساعت 9 صبح آماده باشد.

مسؤول حوزه یک مسلم افزود: در این طرح که ساعت 9  تا 13 امروز اجرایی شد، منزل خانواده پنج شهید مدافع حرم واقع در شهرک شهید رجایی برف‌روبی شد.

وی متذکر شد: هدف از این طرح جدا از خدمت‌رسانی به خانواده شهدا، معرفی این خانواده‌ها به همسایگان شان است تا بدانند در جوار چه افراد بزرگواری زندگی می‌کنند.

کامل ادامه داد: تصمیم داریم این طرح را با توان بیشتری و حتی برای خانواده دیگر شهدا نیز با همین هشتگ #الجار_ثم_الدار اجرایی کنیم.

مسؤول حوزه یک مسلم همچنین گفت: طرح غبارروبی منازل خانواده شهدا را هم در دست اجرا داریم که طی آن علاوه بر بازدید و غبارروبی، عکس این شهدا را به صورت پلاک بر سردر منازل آنها نصب می‌کنیم که اکنون شناسایی و آماده‌سازی عکس‌ها انجام گرفته است.

شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون دلباخته حضرت زهرا سلام الله علیها بودند و حالا درست در ایام فاطمیه جوانان بسیجی، تصمیم گرفتند دل خانواده این شهدا را با حضورشان در میان آنها و یادآوری اینکه آنها تنها نیستند بلکه مهربانی جوانان مشهدالرضا(ع) دست آنها را می‌گیرد؛ شاد کنند و بگویند اگر پسران و همسرانشان رفتند اما راه آنها با خدمت به خلق خدا ادامه دارد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول