اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

جلیلی: آمریکا 2 نخبه بزرگ ایران و عراق را ترور می‌کند چون از آنها سیلی خورده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه آمریکایی‌ها به‌محض ورود به عراق، دانشمندان این کشور را هدف قرار می‌دهند و گروه‌های مزدور را فعال می‌کنند تا صدها دانشمند را ترور کنند، به‌دلیل این است که از نخبگان می‌ترسند.

جلیلی: آمریکا 2 نخبه بزرگ ایران و عراق را ترور می‌کند چون از آنها سیلی خورده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس سعید جلیلی عضو شورای‌عالی امنیت ملی، عصر امروز(یکشنبه ۲۲ دی‌ماه) در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس که از سوی سفارت عراق در مسجد امام‌صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: ممزوج شدن خون این دو شهید، علی‌رغم تلاش دشمن در سالهای متمادی برای ایجاد فاصله بین دو ملت، نشان داد که حقیقتاً "ایران و العراق لایکمن الفراق".

وی با بیان اینکه نگرانی دشمن از وجود امثال سلیمانی و المهندس بیخود نیست، گفت: آنها می‌دانند این روحیه مجاهدت و ایثار و روحیه اتکاء به خود، جه آثار درخشانی برای دو ملت به‌دنبال دارد.

جلیلی ادامه داد: دشمن می‌داند ظرفیت‌های ارزشمندی که در دو کشور ایران و عراق وجود دارد اگر بتوانند مسیر مجاهدت را با قدرت طی کنند، چه موفقیت‌هایی رقم‌ می‌خورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن می‌داند اگر نخبگان دو ملت ایران و عراق متکی به خود باشند، چه موفقیتی برای ملت‌هایشان به ارمغان می‌آورند، گفت: اینکه آمریکایی‌ها به‌محض ورود به عراق، دانشمندان این کشور را هدف قرار می‌دهند و گروه‌های مزدور را فعال می‌کنند تا صدها دانشمند را ترور کنند، به‌دلیل این است که از نخبگان می‌ترسند.

 جلیلی ادامه داد: اینکه امروز، آمریکا دو نخبه امت اسلام را هدف قرار می‌دهد برای این است که از آن‌ها سیلی خورده است. اگر بخواهیم برای این دو شهید عزیز و بزرگوار جملاتی بگوییم که حقشان ادا شود، شاید مناسب باشد بگوییم حیات آن‌ها برای خدا و در راه خدا بود و در راه پیامبر خدا بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از کسانی که این توفیق را داشتند مدتی در جهاد با دشمنان خدا باشند نه در دوره حاضر بلکه در تاریخ اسلام شاید کمتر کسانی را داشته باشیم که ۴۰سال، در جهاد مداوم در راه خدا باشند، اما این دو عزیز این توفیق را داشتند.

جلیلی با بیان اینکه جهاد در راه خدا آنقدر ارزش دارد که خداوند توفیق آن را برای افراد خاص خود قرار داده، گفت: جهاد، عرصه‌ای پرمشقت است. روز‌های پیروزی دارد، اما روز‌های شکست هم دارد. در روز‌های سختی است که مجاهدان واقعی خود را نشان می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این دو شهید در کنار هم، سال‌های طولانی در عرصه‌های سخت و پرمشقت مجاهدت می‌کردند، چه کسانی می‌توانند این کار را بکنند و این توفیق بزرگ را داشته باشند و ۴۰سال پشت سر بگذارند آن‌ هم با موفقیت‌های بزرگ و با یک عاقبت درخشان. به راستی چه کسی می‌تواند این کار را بکند؟ تنها کسانی که فهم عمیق از میدان و مناسبات جهانی و معارف عمیق دینی دارند.

جلیلی با بیان اینکه کسانی که این پرچم را بلند می‌کنند به دو مدال بزرگ بصیرت و صبر مجهز هستند، تصریح کرد: شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس دارای این دو مولفه بودند.

وی ادامه داد: ملت‌های منطقه می‌گویند اگر امنیتی داریم، این مرهون مجاهدت‌های این دو شهید گرانقدر است؛ دشمنان همه تلاش خود را کردند تا منطقه را ناامن کنند؛ چه کسانی جلوی آن‌ها ایستادند؟

عضو شورای‌عالی امنیت ملّی گفت: در همین منطقه، رژیم صهیونیستی مناطق اشغالی را با بمباران‌های خود مشخص می‌کرد و تا پشت بیروت و صبرا و شتیلا می‌آمد و بمباران می‌کرد، چه کسانی این روند را برعکس کردند؟ جنگ‌های ۳۳و ۲۲روزه حاوی شکست‌های این رژیم است؛ چه‌کسانی این پیروزی‌ها را به ارمغان آوردند؟

جلیلی تصریح کرد: شاید بحق باشد که بگوییم ویژگی‌هایی که امیرالمومنین (ع) برای یاران خود قائل بودند، در وجود این دو شهید بزرگوار ابومهدی مهندس و نیز سردار سلیمانی نمایان شده بود.

وی افزود: اگر ما سخن از ولایتمداری می‌کنیم، این شهدا در عمل ولایتمداری و تبعیت از رهبری را نشان دادند.

جلیلی با بیان اینکه انشالله ملت‌های ما با قدرت نمی‌گذارند پرچم این دو‌ شهید بر زمین بماند، افزود: مصوبه اخیر مجلس عراق مینی برخروج آمریکا از این‌کشور و همچنین مراسمات تشییع پیکر و مصوبه مجلس ایران، درباره آمریکا گواه براین است که پرچم این شهیدان زمین نمی‌ماند و راه این شهیدان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول