اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طوفان و کولاک در آمریکا جان 11 نفر را گرفت

با وقوع طوفان و کولاک شدید در ایالت‌های جنوبی آمریکا 11 نفر کشته شده و هشدار وقوع سیل در برخی نواحی صادر شد.

طوفان و کولاک در آمریکا جان 11 نفر را گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بارش برف و کولاک و طوفان شدید جمعه و شنبه در جنوب آمریکا جان ۱۱ نفر را گرفت و موجب قطعی برق صدها هزار منزل مسکونی شد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»،‌ بر اساس پیش‌بینی‌ها چیزی حدود ۱۸ میلیون نفر در معرض وقوع سیل و طوفان قرار خواهند گرفت و بارش برف سنگین نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین بارش بی‌وقفه باران و باد شدید، بیش از ۱۰۰۰ پرواز را در ۷ ایالت این کشور زمین‌گیر کرده است. بارش تگرگ با دانه‌هایی به اندازه توپ گلف نیز از جمعه شب تا روز شنبه ادامه داشته است.

آتش‌نشانان در ایالت «لوییزیانا» جسد یک زوج مسن را در تریلری یافتند که در آن زندگی می‌کردند و در اثر طوفان تخریب شده بود. وزش باد شدید با سرعت نزدیک به ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت، این تریلر را ۶۰ متر از محل استقرارش جابه‌جا کرده بود.

استاد مدیریت بحران در ایالت آلاباما نیز اعلام کرد سه نفر در اثر وقوع طوفان و گردباد کشته شده‌اند. یک آتش‌نشان و یک پلیس نیز در ایالت تکزاس جان باختند. دو منزل نیز در تکزاس در اثر اصابت صاعقه طعمه حریق شدند.

از سوی دیگر بسیاری از رودها در وضعیت هشدار طغیان قرار گرفته‌اند و ادامه یافتن بارش‌های سنگین می‌تواند منجر به وقوع سیل شود. در بخش‌هایی از ایالت‌های  آلاسکا، تنسی، می‌سی‌سی‌پی، میسوری، ایلینویز و ایندیانا اخطار وقوع سیل صادر شده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول