اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

دو پله‌ای کردن مالیات بر درآمد میزان درآمدهای دولت را کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دو پله‌ای کردن مالیات کارمندان در راستای منافع کسانی است که حقوق نجومی دریافت می‌کنند. کمیسیون تلفیق در این خصوص باید تجدید نظر کند و پله‌های مالیاتی را به پنج پله افزایش دهد.

دو پله‌ای کردن مالیات بر درآمد میزان درآمدهای دولت را کاهش می‌دهد

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره مصوبه این کمیسیون پیرامون کاهش پله‌های مالیاتی کارمندان از پنج پله به دو پله گفت: متاسفانه کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه 99 پله‌های مالیاتی را از 10 تا 35 درصد به 10 تا 20 درصد کاهش داد. این تصمیم که در جریان بررسی بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99 گرفته شده، تبعات خوبی ندارد.

وی ادامه داد: با مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، عدالت مالیاتی تحت الشعاع قرار می‌گیرد. به هیچ عنوان منطقی نیست که کسانی 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرند با کسانی که 21 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند در یک پله مالیاتی قرار گیرند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه مصوبه این کمیسیون باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: به اعتقاد بنده دو پله‌ای کردن مالیات کارمندان در راستای منافع کسانی است که حقوق نجومی دریافت می‌کنند. کمیسیون تلفیق در این خصوص باید تجدید نظر کند و پله‌های مالیاتی را به پنج پله افزایش دهد.

وی ادامه داد: اینکه بنابر تصمیم هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق، تصویب پیشنهاد دولت (مالیات پنج پله‌ای) مشروط به دو سوم آراء نمایندگان حاضر در کمیسیون شد هم اشتباه بود چراکه طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه‌ داخلی مجلس در حال بازنگری و تغییر است. در ماده 181 این طرح به دوسوم آراء اشاره شده و کلیات طرح هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده است.

پاپی زاده در پایان تصریح کرد: دو پله‌ای کردن مالیات کارمندان میزان درآمدهای دولت را کاهش می‌دهد. در وضعیت فعلی که با کسری بودجه نیز مواجه هستیم این موضوع خود چالش آفرین است.

به گزارش فارس، اخیرا کمیسیون تلفیق مجلس در اقدامی عجیب، ضمن رد پیشنهاد دولت برای پنج پله ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان در بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99، مصوب کرد مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دو پله ای اخذ شود. کارشناسان اعتقاد دارند این مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که به معنای کاهش چشمگیر مالیات افرادی است که حقوق های نجومی می گیرند، هم برخلاف عدالت است و هم موجب کاهش 5 هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از این محل می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول