اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

مردم سوءاستفاده پزشکان از کارت‌خوان‌ را اطلاع دهند/ حمایت از شفاف‌سازی قرارداد وکلا و موکلان

معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی گفت: هرگونه سوءاستفاده صنوف و پزشکان از کارت‌خوان را از طریق دفتر مبارزه با پول‌شویی با حساسیت بررسی و پی‌گیری می‌کنیم.

مردم سوءاستفاده پزشکان از کارت‌خوان‌ را اطلاع دهند/ حمایت از شفاف‌سازی قرارداد وکلا و موکلان

هادی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره مصوبه کمیسون تلفیق مجلس مبنی بر کاهش فرار مالیاتی از طریق شفافیت قرارداد میان وکلا و موکلین با ایجاد سامانه قرارداد الکترونیک توسط قوه قضائیه گفت:  به طور قطع هر چقدر فعالیت‌های اقتصادی شفاف شود و دیتای آن در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد می‌تواند در تشخیص مالیات‌ها بهتر عمل شود. همچنین این سامانه منجر به کاهش فرار مالیاتی می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه از مصوبه تلفیق مجلس در رابطه با ایجاد سامانه قرارداد الکترونیک بین وکیل و موکل استقبال می‌کنیم، گفت: اگر دیتای مورد نیاز سازمان امور مالیاتی در این بخش تامین شود مفید خواهد بود. 

خانی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان از سوء استفاده برخی صنوف به خصوص پزشکان در رابطه با کارت خوان‌ها جلوگیری کرد مثلا کارت خوان یک کشاورز در مطب پزشک قرار دارد، بیان داشت: در صورتی که چنین مواردی به سازمان مالیاتی اعلام شود سازمان مکلف است به این موضوع ورود و آن را بررسی کند. 

وی به شهروندان توصیه کرد: از طریق سامانه ارتباط مردمی با تلفن 1526 نسبت به این موضوع حساس باشند و موارد مشابه را اطلاع دهند. سازمان مالیاتی از طریق دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی با حساسیت موارد را بررسی و پیگیری می‌کند.

به گزارش فارس، بسیاری از شهروندان در تماس با ما اعلام کرده‌اند برخی صنوف به خصوص مطب پزشکان از کارت‌خوان‌هایی غیرمرتبط استفاده می‌کنند و برای کارت کشیدن سلیقه‌ای رفتار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول