اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

پایان‌نامه‌ها در قالب استارت آپ نیاز جامعه را رفع می کنند

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای حل مسائل جامعه و صنعت و همچنین تقاضا محور کردن آنها از طریق راه اندازی استارت آپ‌های تخصصی اولویت وزار ت علوم است.

پایان‌نامه‌ها در قالب استارت آپ نیاز جامعه را رفع می کنند

محمد سعید سیف مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اولویت این وزارتخانه استفاده از تجارب متخصصان صنعتی و اجرایی در فعالیت‌های  علمی و  پژوهشی دانشگاه‌ها است ،اظهار داشت:  پیش‌بینی مشوق‌های مناسب برای صاحبان صنایع، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتباط بیشتر با صنعت و جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی وزارت علوم است.

* هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی

 وی افزود: هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای حل مسائل جامعه و صنعت و همچنین تقاضا محور کردن پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی از طریق راه‌اندازی استارت آپ‌های تخصصی و در نهایت ارائه مشوق‌های لازم برای اساتید و دانشجویان مجری پایان‌نامه‌های تقاضا محور از اهداف این وزارت خانه است.

* استفاده از تجارب متخصصان صنعتی در فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها

سیف  با تاکید بر اینکه استفاده از تجارب کارشناسان و متخصصان صنعتی و اجرایی در فعالیت‌های  علمی و  پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی اولویت وزارت علوم است، خاطر نشان کرد: راهبرد ارتقاء مهارت‌افزایی و توانمندی‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان متناسب با نیازهای صنعت و جامعه در راستای توسعه اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان دانشگاه‌‌ها از برنامه‌‌های پیش‌رو است.

* ساماندهی و افزایش کیفیت و بهره‌وری دوره‌های کارآموزی

وی ادامه داد: ساماندهی و افزایش کیفیت و بهره‌وری دوره‌های کارآموزی دانشجویان و جلب همکاری  تشکل‌های بخش خصوصی و نهادهای مرتبط برای ارائه امتیازات، مشوق‌های  مناسب به دانشجویان و دانش آموختگان شرکت کننده در دوره‌های مهارت‌ افزایی در راستای پایش مستمر وضعیت اشتغال دانش آ‌موختگان دانشگاهی از دیگر فعالیت‌های وزارت علوم است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول