اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۵۹۶ زن سرپرست خانوار در خراسان‌جنوبی مشغول به کار شدند

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: طی ۹ ماهه امسال زمینه اشتغال ۵۹۶ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان فراهم شده است.

۵۹۶ زن سرپرست خانوار در خراسان‌جنوبی مشغول به کار شدند

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اشتغال زنان سرپرست خانوار را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از رویکردهای این نهاد ارائه آموزش‌های مبتنی بر اشتغال پایدار و متناسب با بازار کار و آماده‌سازی نیروی کار ماهر برای ایجاد شغل است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی براساس استعداد سنجی و برحسب علاقه مددجویان خبر داد و تصریح کرد: طی ۹ ماهه امسال ۹۳۱ نفر از زنان سرپرست خانوار استان با هزینه ۱۶۲ میلیون ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از ایجاد ۵۹۶ فرصت شغلی در قالب طرح‌های اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار خراسان‌جنوبی طی ۹ ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت ۱۳۷ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد پرداخت شد.

سلم‌آبادی با بیان اینکه از این تعداد ۳۷۴ طرح در روستا‌ها و ۲۲۲ طرح در مناطق شهری اجرا شد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان به‌خصوص در مناطق روستایی و کم‌برخوردار، بیشترین اشتغال‌زایی در این مناطق و در زمینه کشاورزی، صنایع‌دستی و دامپروری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین طرح‌های اجرا شده به بخش دامداری با ۱۸۷ طرح اختصاص دارد و مابقی طرح‌ها نیز در بخش‌های صنایع‌دستی، خدمات، کشاورزی و صنفی و صنعتی است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی مبلغ تسهیلات ارائه شده به طرح‌های اشتغال را بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: مددجویان می‌توانند با مراجعه به حوزه اشتغال از مشاوره و آموزش شغلی بهره‌مند شوند و جهت اخذ تسهیلات به صندوق امداد ولایت معرفی شوند.

سلم‌آبادی با بیان اینکه اخذ تسهیلات برای مشاغل خانگی تا سقف ۲۰ میلیون تومان، خوداشتغالی ۵۰ میلیون تومان و خودکفایی ۸۰ میلیون تومان است، مطرح کرد: اگر فردی نیروهای امداد را به کار گیرد به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات نیز دریافت خواهد کرد.

وی از اشتغال ۷۰ مددجوی کمیته امداد در طرح کارفرمایی خبر داد و بیان داشت: این تعداد اشتغال با همت ۳۵ کارفرما در استان ایجاد و در این خصوص ۳۶ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال تسهیلات به کارفرمایان پرداخت شده است.

انتهای پیام/69039/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول