اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بهره‌برداری از تصفیه خانه چرمشهر تا پایان امسال/ مشکل «کشف‌رود» تا ۱۸ ماه آینده حل می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از بهره‌برداری تصفیه خانه چرمشهر تا پایان زمستان امسال خبر داد و گفت: اگر کارها با همین سرعت پیش برود، مشکل کشف‌رود در بازه یک سال و نیم آینده حل می‌شود.

بهره‌برداری از تصفیه خانه چرمشهر تا پایان امسال/ مشکل «کشف‌رود» تا ۱۸ ماه آینده حل می‌شود

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در توضیح اقدامات انجام شده توسط معاونت خدمات شهری در کشف رود، یکی از اولویت‌های اصلی در ساماندهی کشف‌رود را موضوع تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چرم شهر عنوان کرد و با بیان اینکه این پروژه تاکنون بیش از 85 درصد پیشرفت داشته، اظهار کرد: اگر مانعی ایجاد نشود تا پایان سال جاری، این تصفیه‌خانه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پیرو جلساتی که با مسؤولان این شهرک برگزار شد، پیگیر حل مسائل و معضلات این حوزه بودیم و در حال حاضر نیز اقدامات در این حوزه با سرعت خوبی انجام می‌شود.

یعقوبی عنوان کرد: در کنار این تصفیه‌خانه، فراخوان تصفیه‌خانه سپتاژ هم با 60 میلیارد تومان هم که 45 میلیارد تومان آن از اعتبارات شهرداری و 15 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی گذاشته شده‌ است، در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از تعیین پیمانکار این تصفیه‌خانه طی 45 روز آینده خبر داد و گفت: اگر کارها با همین سرعت پیش برود، مشکل کشف‌رود در بازه یک سال و نیم آینده حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احیای رودخانه کشف‌رود در قالب مدیریت واحد است، اگر شرایط جوی مناسب باشد و دستگاه‌های متولی همکاری لازم را داشته باشند تا پایان سال ۱۳۰ هکتار از  اراضی کشف‌رود ساماندهی و درختکاری می‌شود. 

گفتنی است، پیش از این نیز، مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی، آلایندگی بیش‌از حدِ مجاز خروجی فاضلاب را مهم‌ترین علت تعطیلی پنج واحد از واحدهای صنعتی در شهرک چرمشهر مشهد عنوان کرده بود و نسبت به ورود این فاضلاب خطرناک در کشف رود هشدار داده بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول