اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نیم‌فصل دوم لیگ برتر؛ مسیر متفاوت سپاهان و ذوب‌آهن

تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال راهی متفاوت پیش رو دارند و باید برای رسیدن به هدف خود تلاش کنند.

نیم‌فصل دوم لیگ برتر؛ مسیر متفاوت سپاهان و ذوب‌آهن

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال با برگزاری بازی‌های هفته هفدهم از روز جمعه 27 دی ماه شروع می‌شود و تیم‌های اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن کار خودشان را از شنبه 5 بهمن ماه آغاز خواهند کرد.

سپاهان که در پایان هفته شانزدهم با 8 پیروزی، 7 تساوی و تنها یک شکست و به دست آوردن 31 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است، روز شنبه 5 بهمن ماه در تبریز به مصاف ماشین‌سازی رده نهمی می‌رود.

طلایی‌پوشان در ادامه بازی‌های نیم‌فصل دوم 7 دیدار خانگی دارند که از تیم‌های فولاد خوزستان، پرسپولیس، گل‌گهر سیرجان، پارس جنوبی جم، صنعت نفت آبادان، نساجی مازندران و شهر خودرو در ورزشگاه نقش‌جهان پذیرایی خواهند کرد. 

شاگردان امیر قلعه‌نویی علاوه بر بازی با ماشین‌سازی باید با تیم‌های نفت مسجد سلیمان، ذوب‌آهن اصفهان، سایپا، تراکتور تبریز، استقلال و پیکان نیز در خارج از خانه بازی کنند و طبیعتا کار سخت‌تری در این دیدار‌ها پیش رو دارند.

سپاهان در مهم‌ترین بازی‌های نیم‌فصل دوم با رقبای مستقیم خود برای کسب عنوان قهرمانی یعنی پرسپولیس و شهر خودرو در اصفهان و تراکتور و استقلال در بیرون از خانه باید تقابل کند؛ طلایی‌پوشان در بازی‌ با این تیم‌ها در نیم‌فصل نخست در مجموع 8 امتیاز به دست آورد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی همچنین در جام حذفی نیز باید در دیداری حساس از مرحله یک‌چهارم و در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال بروند؛ سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا نیز کار بسیار سختی پیش رو دارد و در گروه D این مسابقات با تیم‌های السد قطر و النصر عربستان و بنده دیدار حذفی بین تیم‌های العین امارات، بنیادکار ازبکستان و الزورا عراق هم‌گروه دارند و سه‌شنبه 29 بهمن ماه در نخستین دیدار در قطر به مصاف السد خواهند رفت.

تلاش ذوب‌آهن برای کسب جایگاهی در شأن باشگاه

ذوب‌آهن دیگر تیم اصفهانی حاضر در لیگ برتر اما در نیم‌فصل نخست عملکرد ضعیفی داشت و تنها در 3 دیدار به پیروزی رسید، 6 بار مساوی کرد و 7 بازی را شکست خورد و با کسب 15 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار گرفت و در هفته هفدهم روز شنبه 5 بهمن ماه در ورزشگاه فولادشهر میزبان پارس جنوبی رده دوازدهمی است.

سبز‌پوشان اصفهانی در ادامه نیم‌فصل دوم باید از تیم‌های صنعت نفت آبادان، سپاهان، پیکان، ماشین‌سازی تبریز، نفت مسجد سلیمان و گل‌گهر سیرجان در فولادشهر پذیرایی کند و حداکثر امتیازات را به دست آورد تا بتواند اوضاع خود در جدول را بهتر کند.

ذوب‌آهن اما در 7 دیدار باید در خارج از خانه بازی کنند، بازی با تیم‌های تراکتور، استقلال، شهر خودرو، شاهین شهرداری بوشهر، فولاد خوزستان، پرسپولیس و نساجی مازندران که 5 تیم برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند آن هم خارج از خانه زنگ خطر را برای ذوبی‌ها به صدا در آورده است و باید برنامه منسجمی برای این دیدار‌ها داشته باشند.

سبز‌پوشان دیار زاینده‌رود با توجه به نتایجی که در نیم‌فصل اول به دست آوردند به احتمال زیاد حتی شانس کسب سهمیه آسیا را نیز در پایان فصل نخواهند داشت، همچنین با توجه به عملکرد گل‌گهر  و شاهین نیز خیلی عجیب است اگر ذوب‌آهن کاندید سقوط شود و از همین رو این تیم باید به فکر کسب جایگاهی در شأن باشگاه باشد.

ذوب‌آهن که در برخلاف فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد، در جام حذفی نیز بعد از کسب پیروزی مقابل پارس جنوبی جم، در اصفهان از مس کرمان شکست خورد و حذف شد تا لیگ برتر تنها جبهه حضور سبز‌پوشان باشد.

انتهای پیام/63090/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول