اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

80 هزار دانش‎آموز گلستانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‎کنند/70 درصد بازماندگی از تحصیل ریشه اقتصادی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: 80 هزار دانش‎آموز گلستانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‎کنند.

80 هزار دانش‎آموز گلستانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‎کنند/70 درصد بازماندگی از تحصیل ریشه اقتصادی دارد

  به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احسان گوهری‌راد عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار کرد: مطابق قانون با توجه به اینکه یک تا پنج درصد از عوارض شهرداری‎ها به حساب آموزش و پرورش واریز شود از این محل در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۲۰۰ تومان به حساب آموزش و پرورش استان واریز شد و پیش‎بینی می‎کنیم تا پایان سال این عدد به پیش از ۲ میلیارد تومان برسد.

* جذب 12 میلیارد تومان از طریق انجمن اولیا و مربیان و مشارکت مردم به مدارس گلستان/ ۸۰۰ مرکز علمی و آموزشی در سراسر استان گلستان وجود دارد

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق انجمن اولیا و مربیان و مشارکت مردم به مدارس استان گلستان جذب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه در سطح استان گلستان ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه فعالیت می‎کند، خاطرنشان کرد: از این میان بیش از ۴۰۰ مدرسه غیردولتی و ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه دولتی است.

گوهری راد با بیان اینکه ۸۰۰ مرکز علمی و آموزشی در سراسر استان گلستان وجود دارد، بیان کرد: در شهرستان‎های بندرترکمن، گنبدکاووس، گرگان و آزادشهر مدارس تیزهوشان وجود دارد.

گوهری‎راد یادآور شد: بدون احتساب دانش آموزان پیش دبستانی حدود ۸۰ هزار از دانش‌آموزان گلستان در مدارس غیردولتی استان تحصیل می‎کنند.

وی به طرح رتبه‎بندی معلمان اشاره کرد و گفت: شاخص‎های مختلفی در رتبه‌بندی معلمان نقش دارد و امسال این کار کلید خورد و بخشی از این طرح با توجه به توانمندی دولت در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ابراز داشت: در اجرای این طرح اسناد تنظیم و به وزارتخانه ارسال شده و با اجرای آن از دی‎ماه افزایش حقوق اعمال معلمان در طرح رتبه‎بندی اعمال خواهد شد.

گوهری‎راد با بیان اینکه طرح رتبه‎بندی، نیروهای خدماتی و اداری آموزش و پرورش را شامل نمی‎شود، متذکر شد: رتبه‎بندی براساس کار آموزشی و پرورشی محاسبه و پرداخت خواهد شد و همه معلمان به جز معلمانی که زیر دو سال سابقه فعالیت دارند مشمول رتبه‎بندی می‎شوند.

وی وقوع سیل در ابتدای سال جاری در گلستان اشاره کرد و گفت: با همت جهادی مدارس تعمیری سیل‌زده  بهسازی شد و دانش آموزان در مهرماه برای حضور در سرکلاس‎های درس با مشکل روبه‎رو نبودند.

* ۲۴ مدرسه شامل ۶۵۰ کلاس درس تخریبی براثر سیل با همت و مشارکت خیرین در دست ساخت است/ ۹۰ درصد مدارس غیردولتی استیجاری هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان کفت: ۲۴ مدرسه شامل ۶۵۰ کلاس درس که براثر سیل تخریبی اعلام شدند با همت و مشارکت خیرین در دست ساخت است.

گوهری‎راد با بیان اینکه برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از سیل همکاران فرهنگی از سایر استان‌ها نزدیک به یک میلیارد تومان کمک کردند، تأکید کرد: مدارس سه کلاسه و دو کلاسه در دهه فجر و بخش دیگر آن در هفته دولت سال ۱۳۹۹ در استان گلستان به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی افزود: در استان گلستان بیش از ۹۰ درصد مدارس غیردولتی استیجاری هستند و به همین دلیل ممکن است مدارس غیردولتی براساس استانداردهای آموزش و پرورش نباشد.

* ۳۵ درصد کلاس‎های درس نزدیک به ۴ هزار کلاس درس در استان نیاز به مقاوم‎سازی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان یادآور شد: ۳۵ درصد کلاس‎های درس نزدیک به ۴ هزار کلاس درس در استان نیاز به مقاوم‎سازی دارند و مدارس تخریبی در استان وجود ندارد.

گوهری‎راد به وجود 25 هزار دانش‎آموز بازمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: هیچ مدرسه خشتی و گلی در استان ندارد و این مدارس از سطح استان برچیده شده است.

وی افزود: علت ترک تحصیل ۷۰ درصد از دانش‎آموزان به دلیل مشکلات اقتصادی گزارش شده است و به منظور کاهش میزان بازماندگی از تحصیل به ۷ هزار دانش‌آموز هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می‎شود.
انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول