اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اسقف ارامنه جنوب ایران: چیزی جز شهادت لیاقت سردار سلیمانی نبود

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: گرچه شهادت سلیمانی خسران عظیمی از یک دیدگاه باشد ولی شهادت او اتحاد ملی را ایجاد کرد که بی‌نظیر است و این شهادت مقام بالایی دارد و کسی که در راه ولایت حرکت می‌کند چیزی جز شهادت لیاقتش نیست و هرچیز دیگری برای آن‌ کم‌ارزش است.

اسقف ارامنه جنوب ایران: چیزی جز شهادت لیاقت سردار سلیمانی نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس رضایی پیش از ظهر امروز در دیدار با اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران اظهار کرد: در ایام اخیر فشارهای زیادی از سوی استکبار جهانی به کشور وارد شده و دیدیم که مردم بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به همراه همرزم او ابو مهدی المهندس اثر زیبایی را در تشییع پیکر آن‌ها از خود به جا گذاشتند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: البته پس از این اتفاق، متاسفانه در کرمان حادثه ناگواری رخ داد و به علت ازدهام جمعیت تعدادی از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و همچنین در اثر خطای انسانی در حادثه هواپیمای  اوکراینی تعدادی از هم‌وطنان به شهادت رسیدند.

وی با بیان نقش ارامنه در طول جنگ 8 ساله و تشکر از رشادت‌های آن‌ها، مطرح کرد: قطعا در این زمان احتیاج به هم‌فکری، هم‌زبانی و صلح و آزامش داریم؛ همه پیامبران، پیام‌آور صلح و امنیت بودند که اکنون دستورات آن‌ها توسط استکبار جهانی رعایت نمی‌شود و به همین دلیل شاهد جنگ و ویرانی هستیم که با این موضوع با دستورات حضرت مسیح هم هم‌خوانی ندارد.

رضایی ادامه داد: دنیا باید به دستورات پیامبران الهی بازگردد و در این صورت می‌توانیم آزادی را در دنیا طنین‌انداز کنیم.

استاندار اصفهان بیان داشت: امیدوارم سالی 2020 سالی پر از امنیت و صلح و همراه با سلامتی و موفقیت روزافرین برای همه همشهریان و ارامنه باشد؛ در این مدت که مسؤول دولت در استان اصفهان هستم.

وی خطاب به اسقف عنوان کرد: تاکنون چندین دیدار با شما داشتم و هربار شما را ملاقات کردم این روحیه شادی و تراوشات فکری عالی و خوبی که برگرفته از تفکر الهی هست را در شما مشاهده کردم.

رضایی در ادامه و پس از شنیدن صحبت‌های اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مورد شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: شهید قاسم سلیمانی یک چهره بزرگواری بود که در ابعاد مختلف وجود داشت ولی استکبار جهانی او را از ما گرفت و متاسفانه فقط جنبه نظامی  او را می‌بینند درحالی که او یک سیاست‌مدار معتدل و یک چهره صلح‌طلب بود.

استاندار اصفهان ادامه داد: او می‌توانست در خانه بنشیند و نگران فلان قشر مذهبی در لبنان و ... نباشد یا نگران کردهای سوریه و عراق نباشد ولی او در میدان حاضر می‌شد تا از بشریت و انسانیت دفاع کند و این حاصل تفکرات الهی است که وجود دارد ولی این تفکر در تفکر استکباری وجود ندارد و فقط منافع مادی خود را می‌بینند.

وی در پایان عنوان کرد: در تفکر الهی سعادت انسان‌هاست که آن‌ها را به کمال می‌رساند و اوج این کمال شهادت است؛ برای ماهم شهادت او سخت بود و هم جان‌باختگان عزیزان در کرمان از او جان سوزتر حادثه هواپیمای اوکراین بود که عزیزان ما به شهادت رسیدند.

این نشست‌ها نشان دهنده برادری است و مردم اصفهان زندگی برادرانه و در کمال صلح در کنار این افراد داشته‌اند و ارامنه افراد هنرمند و فعال در حوزه اقتصادی و صنایع هستند که این افراد شهدایی را هم در زمان جنگ 8 ساله داشته‌اند و طبیعی است که این گونه نشست‌ها هم‌دلی و هم‌زبانی را بیشتر می‌کند.

چیزی جز شهادت لیاقت سردار سلیمانی نبود

سیپان کاشجیان نیز اظهار کرد: ابتدا باید شهادت سپهبد سلیمانی را به شما تبریک بگویم چون که با شهادتش غرور ملی را در کشور به حد اعلی رساند؛ گرچه شهادت سلیمانی خسران عظیمی از یک دیدگاه باشد ولی شهادت او اتحاد ملی را ایجاد کرد که بی‌نظیر است.

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران ادامه داد: این شهادت مقام بالایی دارد و کسی که در راه ولایت حرکت می‌کند چیزی جز شهادت لیاقتش نیست و هرچیز دیگری برای آن‌ کم‌ارزش است.

وی ادامه داد: باید عرض تسلیت داشت برای کسانی که در مراسم خاکسپاری این شهید در کرمان و همچنین افرادی که در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست دادند که به نوبه خودم همه این حوادث تلخ را تسلیت می‌گویم.

کاشجیان بیان داشت: باتمام مسائل تلخی که داشتیم ولی امروز را با شادی آغاز کردم که خداوند از آسمان ما را با بارش برف خوشحال کرد و از روی زمین هم حضور شما شادی را بیشتر کرد.

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به تحسین سخنان استاندار، گفت: آرزوها و مسائلی که در مورد سال جدید گفتید من هم در کنار شما آرزو و دعا می‌کنیم این اهداف به سرانجام برسد؛ حضرت عیسی مسیح گفته اگر دو یا چند نفر در محضر خدا دعا کنند، آن دعا قابل قبول‌تر خواهد بود از همین‌رو دعا می‌کنم امسال سالی برای مردم ایران پر از شادی و خوشحالی باشد.

وی در ادامه از همکاری‌های صورت گرفته استانداری اصفهان با شورای خلیفه‌گری ارامنه در استان تشکر کرد و گفت: اصفهان از معدود نقاطی در جهان است که همه ادیان در صلح در کنار هم زندگی می‌کنند گرچه رسانه‌های خارجی سعی دارند این را تحریف کنند، اما به هرکسی که شکی در این زمینه دارد توصیه می‌کنم به اصفهان بیایید و ببیند اقلیت‌ها در صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

کاشجیان عنوان کرد: گرچه در کنار استاندار اصفهان ایستادم ولی کنار بردار و دوست خوبم ایستادم و شاید برای برخی‌ها ایستادن یک مسیحی در کنار یک مسلمان باشد ولی برای ما ایستادن دو برادر کنار هم هست زیرا این‌گونه است که ادیان به مردم خدمت می‌کند که همین‌جا از دولت جمهوری اسلامی وهم‌شهریان اصفهانی تشکر می‌کنم که با ما ارامنه هم‌دلی داشته‌اند.

در حاشیه این دیدار رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه در اصفهان از مجاهدت‌های سردار قاسم سلیمانی در لبنان و به ویژه در دفاع از مسیحیان تشکر کرد.

در زمان خروج استاندار اصفهان و اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران از محل نشست برای گرفتن عکس یادگاری در حیاط کلیسای وانک، کاشجیان خطاب به رضایی گفت: باید هنگام قدم زدن روی برف‌ها مراقب بود و خیلی خوشحالم که برای نخستین بار در مدت سه سالی که در اصفهان بودم، برف را از نزدیک تماشا کردم که پیش از این در لبنان چنین تجربه‌ای نداشتم.

به گزارش فارس، عباس رضایی استاندار اصفهان به همراه فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به منظور تبریک سال نو میلادی و ولایت حضرت عیسی با حضور در کلیسا وانک این مناسبت را به اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران تبریک گفت.

انتهای پیام/63077/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول