اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برخورداری 272 تشکل کشاورزی مازندران از تسهیلات

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران، گفت: ۲۷۲ تشکل کشاورزی مازندران از تسهیلات این صندوق برخوردار شدند، گفت: سرمایه صندوق به ۷۵ میلیارد تومان رسیده و گردش مالی صندوق ۵۰۰ میلیارد تومان است.

برخورداری 272 تشکل کشاورزی مازندران از تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نورالدین پناهی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران اظهار کرد: پویاترین صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی مربوط به مازندران است.

وی با اشاره به آغاز به کار فعالیت این صندوق در سال ۸۴ با هدف حمایت از تشکیل سرمایه و تقویت حجم کیفیت سرمایه‌گذاری و تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان، تصریح کرد: با ۱۱ تشکل و ۲۲ میلیارد ریال اعتبار فعالیت صندوق آغاز شده و صندوق تاکنون ۲۲ مرحله افزایش سرمایه از محل منابع مختلف داشته و در حال حاضر با ۳۰۰ تشکل با سرمایه‌ای ۷۲۶ میلیارد ریالی فعالیت خویش را ادامه داده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد: در بازنگری طرح تاسیس سهم‌بری تشکل‌های ساماندهی شده بر اساس سرمایه ۴ هزار میلیارد ریال تسهیل و برنامه‌ریزی انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۴۰۳ تشکل در بازنگری طرح تاسیس صندوق ساماندهی و تاکنون ۲۷۲ تشکل به عضویت و سهامداری صندوق درآمده و از تسهیلات کم بهره و خدمات ریالی بهره‌مند شدند.

پناهی با اعلام اینکه این صندوق به توسعه زراعت، باغبانی، دام، طیور و زنبورعسل، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شبکه شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و مهندسی کشاورزی، مکانیزاسیون، شیلات و آبزیان و در نهایت منابع طبیعی کمک می‌کند، افزود: هدف از تشکیل صندوق، تشکیل سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری تولید کنندگان و فعالان بخش کشاورزی تجمیع سرمایه‌های پراکنده بهره‌برداران بخش کشاورزی، اعطاء تسهیلات ارزان قیمت و آسان بهره‌برداران، دریافت کمک‌های مالی و اعتباری از دولت و سایر موسسات، حمایت از تولید کنندگان در مواقع بحرانی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: انتظار داریم در سال  ۹۸ اعتباراتی از طریق سازمان جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه استان حمایت دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

پناهی خاطر نشان کرد: فروش اموال مازاد مشمول ماده ۱۲ قانون تشکیل صندوق توسط سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای افزایش سرمایه صندوق مازندران از جمله مطالبات و انتظارات این صندوق است.

وی در ارتباط با مدیریت صندوق بیان کرد: بالاترین ارکان تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری صندوق مجمع عمومی این صندوق است که  هر سه سال مجموع عمومی و فوق‌العاده صندوق برگزار می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پنجاهمین مجامع عمومی صندوق مازندران به زودی برگزار می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران اضافه کرد: حضور پرشور و حداکثری بیش از ۹۵ درصد سهامداران صندوق مازندران در مجامع عمومی نشان دهنده عملکرد مطلوب این صندوق بر رفتار و عملکرد مدیران صندوق و نقش آفرینی شایسته این نهاد مردمی در بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: ۲۷۲ تشکل کشاورزی مازندران از تسهیلات این صندوق برخوردار شدند، گفت: سرمایه صندوق به ۷۵ میلیارد تومان رسیده و گردش مالی صندوق ۵۰۰ میلیارد تومان است.

پناهی در پایان گفت: یکی از اهداف کلی این صندوق کاهش فاصله تولید با تولید‌ات نمونه بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول