اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری یادواره شهید نواب صفوی در حرم حضرت معصومه(س)

یادواره روحانی شهید حجت‌الاسلام نواب صفوی و یارانش در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره شهید نواب صفوی در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یادواره روحانی شهید حجت‌الاسلام سید مجتبی نواب صفوی و یارانش با همکاری ستاد یادواره شهدای فدائیان اسلام در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار خواهد شد.

این مراسم پنجشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۸ بعد از نماز مغرب و عشاء با مداحی حسن شالبافان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برپا می‌شود.

در برگزاری این برنامه نهادهایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سازمان فرهنگی هنری ورزشی استان قم و … مشارکت دارند.

برنامه گرامیداشتی نیز با حضور حسین یکتا ساعت ۱۵:۳۰ روز پنجشنبه در جوار مرقد مطهر این شهید والامقام در قم خیایان امام موسی صدر(خاکفرج) برگزار خواهد شد.

شهید نواب صفوی روحانی مخلصی بود که با یاران خود در دوران رژیم پهلوی با دعوت حوزه‌ها به حضور در عرصه سیاسی کشور، ایجاد ایده تشیع انقلابی و با هدف تشکیل حکومت اسلامی و تدوین قانون اساسی کشور براساس آموزه‌های قرآن دست به مبارزه علیه طاغوت زد و در سال‌های دهه بیست، اقدام به تشکیل گروهی به نام «فدائیان اسلام» کرد. سرانجام پس از یک دهه مبارزه همراه سه تن از یاران با وفایش در تیر ماه ۱۳۳۴ به حکم اعدام محکوم شد.

آنان در ۲۷ همان ماه که مطابق با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌‌الله علیها بود به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/2258/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول