اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

کاهش زد وبند در دفاتر طلاق

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: با بخشنامه جدید قوه قضائیه زد و بند در دفاتر طلاق کاهش می‌یابد.

کاهش زد وبند در دفاتر طلاق

علی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس گفت: بر اساس بخشنامه جدید قوه قضائیه، ثبت طلاق در دفاتر اسناد رسمی با محدودیت و سقف معینی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به توافق نامه سازمان ثبت اسناد در این رابطه گفت: متاسفانه شاهد برخی زد و بندها در دفاتر طلاق بوده ایم که بدون رعایت موازین اخلاقی طلاق را ثبت می کردند، بر همین اساس قرار شده ثبت طلاق مسقف شود.

مظفری گفت: در راه مبارزه با فساد به تقاضای کانون سردفتران ازدواج و طلاق پاسخ داده شده و از این پس راه فساد مسدود می‌شود.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در مورد تعیین سقف ثبت طلاق گفت: سقف تعیین شده بر اساس شاخص های مختلفی خواهد بود و در هر شهری متفاوت است اما این گونه است که در سال نباید از یک میانگینی افزایش یابد، به طور مثال در یک شهر یک تعداد ثبت طلاق مجاز شناخته می شود و در صورتی که دفاتر از این سقف عبور کرده و طلاق بیشتری را ثبت کنند، متخلف شناخته می شوند.

وی افزود: این بخشنامه هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده اما برای برقراری عدالت و کاهش طلاق این برنامه را اجرایی خواهیم کرد تا دفاتر اجازه ثبت طلاق را بیش از حد مجاز نداشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول