اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

گلایه از مراجعه رد صلاحیت‌شدگان به دفتر امام جمعه/ کسی را تائید و رد نمی‌کنم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه افرادی که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شدند، هر روز به دفتر بنده مراجعه می‌کنند ولی من همیشه گفته‌ام که بنده نه کسی را تائید و نه کسی را تکذیب می‌کنم و تمایلی نیز به دخالت در این مسائل را ندارم.

گلایه از مراجعه رد صلاحیت‌شدگان به دفتر امام جمعه/ کسی را تائید و رد نمی‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در همایش علمی شهدای ۲۷ دی‌ماه، با اشاره به سانحه تلخ هواپیمای مسافربری، در کشور، اظهار کرد: این اتفاق ناگوار کام همه  ملت ایران را تلخ کرد و البته دشمن هم  از این موضوع بیشتر بهره‌برداری کرد ولی در هر صورت اصل موضوع بسیار تلخ است زیرا ما در این حادثه نخبگان خود را از دست داده‌ایم.

وی با اشاره بر اینکه سقوط هواپیما به شکل مشابه در سایر کشورها هم اتفاق افتاده است، توضیح داد: برای مثال، هواپیمای روسی در سال ۲۰۰۱ با ۷۸ قربانی، مورد اصابت موشک اوکراینی قرار گرفت و این ماجرا بعد از هشت روز اعلام شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: هواپیمای مالزی نیز در ۲۰۱۴ مورد اصابت موشک روسی قرار گرفت و ۲۹۸ قربانی برجای گذاشت و علل آن حادثه نیز دو ماه بعد اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار بر این بود که علت این حادثه در همان روز اول به اطلاع مردم برسد ولی نتایج بررسی‌های کارشناسی باعث شد دو روز با تاخیر اعلام شود، گفت: البته در کنار این باید صداقت مسوولان امر را تحسین کنیم که اصل ماجرا را با کمال شهامت توضیح داده و از مردم عذرخواهی کردند.

امام جمعه تبریز اذعان کرد: پذیرش خطا و اعتراف به اشتباه بدون توجیه و فرافکنی، عذرخواهی از مردم، آمادگی برای هرگونه تنبیه،  توضیح صادقانه‌ ماجرا براساس اسناد، قول لازم برای پیگیری قصور و اطلاع‌رسانی شفاف برای مردم، تلاش برای رفع نقایص موجود و جلوگیری از این گونه حوادث تلخ، سرعت عمل نیروهای مسلح در صدور اطلاعیه و سخنان شجاعانه دو سردار سپاه اسلام در این حادثه قابل تحسین است و حتی تا حدودی از ناراحتی‌های مردم کاست.

وی افزود: اما همچنان بسیاری از سوالات در رابطه با سانحه هواپیما در جامعه مطرح است که معتقدم تا بررسی دقیق انجام نگرفته و جعبه‌ سیاه هواپیما به‌طور کامل بازخوانی نشده، نمی‌توان قضاوت‌ کرد و چیزی مطرح کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: مسوولان با شهامت مسوولیت این حادثه‌ را بر گردن گرفتند ولو اینکه احتمالات زیادی در کنار این جریان وجود دارد.

وی با اشاره بر اینکه مگر یادمان رفته است که نیروهای سپاه قدس با همکاری نیروی هوا فضا و نیروهای مسلح و نیروی هوایی، داعش را از بین بردند، افزود: از شهید سلیمانی شنیده بودم که نیروی هوایی همواره با سپاه قدس همراهی می‌کرد و هر روز به سوریه پرواز داشت، از این‌رو  نباید این اقدامات را فراموش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه ضایع ساختن خدمات نیروهای مسلح به صلاح کشور نیست، تصریح کرد: این فرصت‌طلبی و موج سواری  که برخی فتنه‌گران بعد از سقوط هواپیما در برخی از دانشگاه‌های تهران می‌کنند، به صلاح کشور نیست و خون شهدای دانشکده  فنی دانشگاه تبریز راضی به این تحرکات نیست و نباید اجازه دهیم که روح آنها معذب و مکدر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه  بسیار خوشحال هستیم که امسال ۲۷ دی‌ماه، سالروز شهدای دانشکده‌ فنی دانشگاه تبریز از حالت مراسمی خارج شده و به‌صورت علمی برگزار شد، افزود: این‌گونه اتفاقات حتما باید علمی برگزار شود تا به دست آیندگان برسد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: هر چه قدر بتوانیم از شهدای ۲۷ دی ما یاد کنیم باز هم جا دارد زیرا  نباید هیچ‌گاه شهدا، به ویژه شهدای دانشجویان دانشکده‌ فنی دانشگاه تبریز را فراموش کنیم.

وی بیان داشت: شهدای دانشجو در دوران حساس کشور جان بر کف شده و  در کارگاه کار می‌کردند و تجهیزات را به صورت بومی می‌ساختند و این‌ها افراد معمولی نبودند بلکه نخبگان و برجستگانی بودند که فعالیت‌های چشمگیری انجام می‌دادند ولی توسط عوامل نفوذی لو داده شده بودند و در حین انجام عملیات مورد بمباران رژیم بعثی قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه صحبت‌های خود ابراز کرد: اگر  عزت، اقتدار و شوکتی درسطح کشور و بین‌الملل داریم، همه به برکت خون شهداست، از این‌رو اگر مسوولان نظام به مجامع بین‌المللی رفته و با قدرت سخن گفته و  عزت و اقتدار جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند، به برکت خون همین شهداست.

وی به شهامت و شجاعت شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: فداکاری‌های سردار سلیمانی نه تنها در کشورمان بلکه در سایر کشورهای مسلمان نیز جاودان شده است زیرا این سردار عزیز فداکاری‌های زیادی برای کشورمان انجام داده بود ولی  در عین حال شهادت این سردار بزرگ نیز موجب برکت نظام و اسلام شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به تشییع پیکر پاک شهید سردار سلیمانی در دو کشور عراق و ایران، گفت: حدود ۲۵ میلیون نفر در تشییع شهید سردار سلیمانی شرکت کردند که معتقدم این یک پدیده استثنائی بود.

وی با تاکید بر اینکه اثر خون شهید سلیمانی و شهادت مظلومانه و غریبانه او یک واقعه بیدارکننده و هشداردهنده بود، افزود: ولی مراسم تشییع جنازه‌ این سردار در واقع به یک مراسم پر شور و به همان "مرگ بر آمریکا" ای که می‌گوییم، به صورت ملموس تبدیل شد و خود دولتمردان آمریکایی هم آن را دیدند.

آل‌هاشم متذکر شد: هدف اصلی دشمن از ترور سردار سلیمانی، ایجاد فضای رعب و وحشت در بین مردم عراق و ایران بود ولی تشییع پیکر سردار سلیمانی، شجاعانه و جسورانه‌ترین تشییع جنازه بود که نشان داد هیچ هراسی از تهدیدات دشمن در بین مردم وجود ندارد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر صحبت‌های خود به دوری از وابستگی به جناح‌های سیاسی اشاره کرد و گفت: یکی از رموز موفقیت‌آمیز سردار سپهبد قاسم سلیمانی عدم وابستگی به جناح سیاسی بود به‌طوریکه همه دیدیم که از هر قشر و صنفی، حزب و جناحی و مذهب و قومی در تشییع شهید سردار سلیمانی کنار هم بودند.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمان فردی ولایی تمام عیاری بود که خط قرمز‌اش ولایتمداری است، گفت:  پس از ۴۰ سال از انقلاب، چنین جمعیتی  مشابه تشییع پیکر سردار سلیمانی ندیده بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه با بیان اینکه آنچه که این روزها روی آن کم‌تر تبلیغ می‌شود، جانشینی سردار سلیمانی است، توضیح داد: از نظر ما سردار قاآنی یک سلیمانی دیگر است زیرا سردار قاآنی حتی قبل از سردار سلیمانی وارد سپاه قدس شده است.

وی ادامه داد:  فداکاری‌های سردار قاآنی در جنگ لبنان و غزه به هیچ‌وجه فراموش نمی‌شود به‌طوریکه او همواره مورد اعتماد مقام معظم رهبری بوده و از سال ۷۶ نیز در کنار سردار سلیمانی بوده و کاملاً با ایده‌ها و تفکرات سردار آشنا است.

آل‌هاشم البته از  از برگزاری دو مراسم جداگانه‌ به‌منظور گرامیداشت شهدای ۲۷ دی، انتقاد کرد و گفت: معتقدم برنامه‌های گرامیداشت شهدای ۲۷ دی‌ماه، باید به‌صورت مشترک توسط دانشگاه تبریز و جهاددانشگاهی استان برگزار شود، تا همدلی و وحدت خود را نشان دهند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: متاسفانه  افرادی که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شدند، هر روز به دفتر بنده مراجعه می‌کنند ولی من همیشه گفته‌ام که بنده نه کسی را تائید و نه کسی را تکذیب می‌کنم و تمایلی نیز به دخالت در این مسائل را ندارم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول