اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض «الحریری» به درگیری‌های شبانه بیروت؛ «شاهد دروغین نمی‌شوم»

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در واکنش به درگیری‌های شدید دیشب در برابر بانک مرکزی بیروت اعلام کرد، شاهد دورغین بر مأموریت‌های مشکوکی که لبنان را به سمت ویرانی می‌برند، نمی‌شود.

اعتراض «الحریری» به درگیری‌های شبانه بیروت؛ «شاهد دروغین نمی‌شوم»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی لبنان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، در درگیری‌های دیشب بیروت در خیابان «الحمرا» بیش از چهل نیروی امنیتی زخمی و حدود شصت آشوبگر بازداشت شدند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در واکنش به اتفاقات دیشب اعلام کرد: هجمه‌ای که دیشب در خیابان الحمرا دیده شد، تحت هیچ عنوانی قابل قبول نیست. نمی‌خواهیم این هجمه را به انقلاب مردم و خشم آنها از بانک‌ها تحمیل کنم اما این موضوع لکه سیاهی بر پیشانی کسانی خواهد بود که سعی در توجیه و پوشش این هجمه دارند.

الحریری ادامه داد، این هجمه مرتبط با حمله‌ای است که بیروت و نقش آن به عنوان پایتخت و یک مرکز اقتصادی مربوط به رزق لبنانی‌ها را هدف گرفته است.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور سپس گفت: اگر قرار به شکستن بازارها و محله‌ها مانند اتفاقات خیابان الحمرا یا مرکز بیروت است من در جایگاه سیاسی، دولتی و پارلمانی نخواهم پذیرفت که شاهد دروغین بر مأموریت‌های مشکوک باشم،مأموریت‌هایی که تمام کشور را به سمت ویرانی بکشد.

سعد الحریری در ادامه تأکید کرد، دولت پیشبرد امور به هیچ وجه پوششی برای اقدامات مردود ایجاد نخواهد کرد، دستگاه قضا باید با عاملان این موضوعات برخورد کند همانطور که ارتش نیز باید به مسؤولیت‌های خود در قبال قانون‌شکنان عمل نماید.

 دیشب (سه شنبه شب) تعدادی از معترضان لبنانی در برابر بانک مرکزی این کشور دست به تظاهرات زدند و شیشه‌ای آن را شکستند.

در همین راستا، برخی رسانه‌های لبنانی از جمله شبکه «ام تی وی» مدعی شدند، معترضان در برابر بانک مرکزی وابسته به دو گانه شیعی «حزب‌الله و امل» بوده‌اند.

پس از این موضوع، دفاتر رسانه‌ای امل و حزب‌الله در دو بیانیه جداگانه این اتهامات را رد کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول