اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عزم جدی برای تشکیل تیم فوتسال بانوان استان/پیشنهاد بهتاج برای رهایی فوتبال ایران از بن‌بست

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: من از باشگاه مس سونگون و تراکتور درخواست می‌کنم برای تشکیل تیم‌های فوتسال و فوتبال بانوان استان آذربایجان‌شرقی اهتمام ورزند.

عزم جدی برای تشکیل تیم فوتسال بانوان استان/پیشنهاد بهتاج برای رهایی فوتبال ایران از بن‌بست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجمع عمومی عادی هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی با حضور بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال کشور، بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی و ششگلانی رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی، طالقانی، آرش جابری، میرمعصوم سهرابی، حسن آذرنیا، حامد نجفی، بهمن صادقی و سایر عوامل هیات فوتبال این استان برگزار گردید.

ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: در ابتدا از آقای بهاروند بابت حضورشان در مجمع عمومی عادی هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی تشکر می‌کنم و ایشان همکار سازمانی ما هستند و تجربه بسیار زیادی در بحث اداره ورزش داشته و 18 سال هم رئیس هیات فوتبال استان بودند و این فرصت بزرگی برای اعضای مجمع به وجود آمد که همزمان میزبان سرپرست فدراسیون فوتبال و‌ رئیس سازمان لیگ باشند.

وی گفت: آقای تاج به دلیل جسمانی فعلا در فوتبال کشور حضور ندارند و وی باشگاه سپاهان رت بنیانگذاری کردند و امروز سپاهان باشگاه است نه تیم و تیم با باشگاه فرق زیادی دارد و سپاهان در 23 رشته فعالیت دارد و یک باشگاه ایده‌آل حرفه‌ ای بوده و آقای تاج علاوه بر سپاهان، در رابطه فوتبال کشور و سازمان لیگ و چه نایب رئیس و ریاست فدراسیون زحمات زیادی کشیدند و من به نوبت خود از ایشان تشکر می‌کنم.

بهتاج گفت: من از آقای ششگلانی نیز در بحث توسعه فوتبال در استان و هم بابت برگزاری منظم مجمع سالیانه تشکر می‌کنم که این فقط چند هیات این مجمع را به صورت منظم برگزار می‌کنند و مجمع هیات فوتبال بالای 40 عضو دارد و که بیشتر از اعضای مجامع دیگر هیات‌های ورزشی است.

چرا فدراسیون، هیات فوتبال و باشگاه های فوتبال کشور پول ندارند؟

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: فوتبال در دنیا یک پدیده بسیار سودآور است و تمامی کشورها و دولت‌ها از این فوتبال نهایت استفاده می‌برند، اما در کشور ما فدراسیون، هیات فوتبال و باشگاه پول ندارد و این یک علت دارد که سال‌ها است فوتبال ما به دنبال برگزاری برنامه‌های روزانه و سالیانه و پر کردن تقویم است و تا زمانی که روال را عوض نکنیم، شرایط فوتبال ما به همین شکل خواهد بود.

وی گفت: الان فقط چند تیم مانند تراکتور و ماشین‌سازی شخصی هستند و سایر تیم‌های لیگ شخصی نبوده و البته استقلال و پرسپولیس هم که به وزارت ورزش تعلق دارند، در حالی که در 3 سال گذشته به دلیل نظارت‌هایی که صورت گرفته وزارت نتوانسته ریالی به این 2 تیم کمک کند، اما سایر تیم‌ها دولتی هستند و این سیستم تا زمانی که در فوتبال ما حاکم است و تا زمانی که فوتبال ما نتواند سهم خود را از صدا و سیما بگیرد و یا فوتبال ما در بحث تبلیغات نتواند از بازیکن خود سود ببرد، وضعیت فوتبال ما در همین شرایط است.

وی گفت: بزرگترین امتیاز برای یک کشور برگزاری مسابقات جام جهانی دارد و یک تحول اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای کشور میزبان به همراه دارد، اما ما بعضی وقت‌ها فوتبال را برای خود تهدید می‌بینیم و تا زمانی که نگرش ما به فوتبال اینچنین است، فوتبال ما فقط اسمش حرفه‌‌ای خواهد بود و به هیچ عنوان به سودآوری و منفعت نخواهد رسید و فوتبال ما در حال حاضر پدیده هزینه‌بر است و آقای زنوزی در بحث ماشین‌سازی و تراکتور آیا امیدی است که سودی نماید و با این روند به هیچ عنوان امکان ناپذیر بود.

نباید به سمت مربی خارجی برویم

بهتاج گفت: یک خاطره‌ای عنوان کنم و که زمانی که آری‌هان به ایران آمده بود، درخواست کرد که 2 هفته به استان‌ها سفر کند و بعد از سفر به تهران و اصفهان و خوزستان گفت: اون پول‌هایی که قرار است به من بدهید برای ساخت و آماده کردن زمین هزینه کنید، توپ ندارید و می‌خواهید من مربی تیم ملی شوم؟ و گذاشت و از ایران رفت.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: آقای فتحی مدیر عامل سابق استقلال که فرد بسیار باشخصیتی است و قربانی بعضی از جریان‌ها شد، به من گفت که ما اصلا نباید به سمت مربی خارجی برویم و علتش را همه می‌دانند.

وی افزود: آقای آذرنیا و یا آقای سهرابی با شرایط فوتبال ایران آشنا هستند و با جو فوتبال و ورزش کشور عادت دارند، در حالی که مربیان خارجی با چنین شرایطی آشنا نیستند و باید زیرساخت‌ها آماده گردد.

بهتاج گفت: ای کاش کار خود را در حجم بسیار کوچکی انجام داده و از نونهالان تا بزرگسالان تیم نداشته و تنها مثلا تیم نونهالان داشته باشیم، اما برای آن باشگاه یک ساختار بسیار منظمی را تعریف کنیم و اگر این باشگاه رشد کرده و به بلوغ برسد، ایده‌آل رشد کرده و به معنای واقعی باشگاه خواهد بود.

تشکیل کارگروه برنامه‌ریز برای فوتبال ایران 

وی گفت: من از آقای بهاروند خواهشی دارم که ‌‌ یک کارگروه برنامه‌ریز برای فوتبال ایران تشکیل دهید و ر‌ئیس فدراسیون فوتبال هم اگر عوض شده کار این برنامه‌ریزی پیگیر باشد تا فوتبال ایران از بن‌بست رهایی یابد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی گفت: ما در کشور 31 استان داریم که یکی تهران است و این یک رویه غلط است که استان تهران به تنهایی لیگ دارد و من پیشنهاد می‌کنم که لیگ تهران هم با سایر تیم‌های کشور ملحق شده و چه هیجانی دارد که امید استقلال با امید تراکتور بازی نماید و لیگ تیم‌های پایه با حضور تیم‌های تهرانی جان خواهد گرفت.

مس سونگون از فوتسال بانوان استان حمایت کند

وی گفت: من از باشگاه مس‌سونگون و حامد نجفی بابت مقام‌هایی که کسب کردند، تبریک می‌گویم و مس سونگون از تیمداری به سمت باشگاه در حال حرکت است و رشته‌هایی نظیر دوومیدانی را پوشش داده است و یک درخواستی از این باشگاه دارم که بحث فوتسال بانوان را حمایت کنند و خواهران و دختران ما از تبریز به بوشهر، اصفهان، خوزستان و ارومیه برای حضور در باشگاه‌های این شهرها سفر می‌کنند و ارومیه و بوشهر تیم فوتسال بانوان دارند و تبریز ندارد و همه فوتبال استان همت کنند تا تیمی از فوتسال استان در مسابقات کشور تشکیل شود و تیم فوتبال بانوان استان را از همین سرمایه‌های استان خودمان تشکیل و ما هم حمایت خواهیم کرد و آذربایجان شرقی باید فوتبال و فوتسال بانوان کشور نماینده‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/40/60017

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول