اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات انگلیسی: ساز و کار حل اختلاف، آخرین فرصت ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی است

سفیر انگلیس در فلسطین اشغالی گفت که در صورت عدم بازگشت ایران به تعهدات ذیل برجام، بازگشت تحریم‌ها و خاتمه برجام در دستور کار قرار می‌گیرد.

دیپلمات انگلیسی: ساز و کار حل اختلاف، آخرین فرصت ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر انگلیس در فلسطین اشغالی چهارشنبه در گفت‌وگو با یک رسانه صهیونیستی از آخرین فرصت ایران در زمینه بازگشت به تعهدات ذیل برجام و توقف رویکرد ضد صهیونیستی ایران در منطقه سخن گفت.

«نیل ویگان» سفیر انگلیس در فلسطین اشغالی چهارشنبه بعد از ظهر در گفت‌وگو با روزنامه «یدیعوت آحارانوت» درباره آخرین تحولات در برجام گفت که درخواست قدرت‌های اروپایی در فعال کردن ساز و کار حل اختلافات در برجام، آخرین فرصت ایران برای بازگشت به تعهدات ذیل توافق هسته‌ای است.

این دیپلمات انگلیسی گفت: «مطمئنا این اقدام اروپا یک نقطه عطف برای ایران است. ایران اینک یک تصمیم گیری مهم درباره این‌که چه مسیری را  طی خواهد کرد، پیش رو دارد. ما و شرکای فرانسوی و آلمانی به وضوح گفته‌ایم که ایران فرصتی برای تنش زدایی در منطقه دارد تا به درستی بررسی کند با سقوط هواپیمای اوکراینی چه اتفاقی افتاد و در زمینه برجام نیز به تعهداتش بازگردد. در غیر اینصورت، ما به سوی مکانیسم ماشه خواهیم رفت.»

ویگان در ادامه افزود: «با توجه به پنج مرحله کاهش تعهدات برجامی و شمار خطرناک سانتریفیوژها، بر اساس برجام ساز و کار حل و فصل اختلافات را فعال کرده‌ایم. اکنون روندی انجام خواهد شد که به این کشور فرصتی برای بازگشت دوباره به تعهدات ذیل برجامی بدهد. در غیر این‌صورت، ایران با پایان توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌ها روبروست. فکر می‌کنیم ایران آخرین فرصت را برای بازگشت به تعهداتش دارد. بر این باوریم که این توافق بهترین راه برای متوقف کردن ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است، کاملا آشکار ساخته‌ایم که ایران اکنون باید تصمیم بگیرد. به ویژه پس از تنش‌های منطقه‌ای بعد از ترور  "قاسم سلیمانی" و سقوط هواپیمای مسافربری.»

ویگان در پاسخ به سئوال در زمینه دستگیری «رابرت مک‌ایر» سفیر انگلیس در ایران، گفت: «انگلیس این اقدام را نقض قوانین بین المللی می‌داند و سفیر ایران در لندن برای ارائه توضیحی احضار شد. به وضوح گفته‌ایم که دستگیری سفیر ما نقض قوانین بین‌المللی بود.»

رابرت مک‌ایر سفیر انگلیس در تهران به دلیل رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی به وزارت خارجه فراخوانده و مراتب اعتراض رسمی ایران به وی و دولتش ابلاغ شد. (جزئیات بیشتر)

سفیر انگلیس در فلسطین اشغالی در خاتمه گفت: «ما سفیر ایران در لندن را احضار کردیم تا نارضایتی خود را ابراز کنیم. آشکار ساخته‌ایم که ایران باید چه اقداماتی انجام دهد تا به عنوان یک عضو مسئول در جامعه بین الملل با این کشور برخورد شود و در زمینه برخی فعالیت‌های خود در منطقه و پیرامون برنامه هسته‌ای نیز باید رفتارش به سرعت تغییر کند. همواره موافق بوده‌ایم که فعالیت‌های منفی ایران در منطقه علیه اسرائیل و سایر کشورهای منطقه باید متوقف شود و ما با اسرائیل و سایر شرکا از جمله ایالات متحده همکاری نزدیک می‌کنیم تا این فعالیت‌ها در منطقه متوقف شود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول