اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مصر یک پایگاه دریایی - هوایی نزدیک دریای سرخ تاسیس کرد

مصر در اقدامی جهت تقویت مرزهای جنوبی خود یک پایگاه نظامی چند منظوره در شهر آسوان تاسیس کرد.

مصر یک پایگاه دریایی - هوایی نزدیک دریای سرخ تاسیس کرد

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مصر در بحبوحه تنش‌ها در منطقه یک پایگاه  هوایی، دریایی نزدیک دریای سرخ افتتاح کرد.

به نوشته «میدل ایست آی» «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه پایگاه نظامی «برنیس» را افتتاح کرد. به گفته تحلیلگران سیاسی تاسیس این پایگاه در این برهه تلاشی جهت مقابله با  نفوذ منطقه‌‌ای ایران است و ممکن است مبدل به مکان استقرار نظامیان آمریکایی شود.

رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه پایگاه نظامی برنیس در جنوب این کشور را چند روز بعد از برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی این کشور از سال 2013 به این سو افتتاح کرد. در مراسم افتتاح این پایگاه نظامی «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و برخی سران و وزرای خارجه کشورهای عرب حضور داشتند.

 

 

این پایگاه نظامی در جنوب شرقی شهر «آسوان» و در مساحتی به وسعت 150 هزار هکتار است و به یک پایگاه دریایی، یک پایگاه هوایی، بیمارستان نظامی، شماری از یگان‌های رزمی و مکان‌های آموزشی مجهز است .

«محمود جمال» از تحلیلگران امور نظامی در این زمینه گفت که تاسیس این پایگاه علاوه بر تقویت مرزهای این کشور با سودان، می‌تواند برای حمایت از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و متحدان غربی آن‌ها برابر ایران باشد.

این در حالی است که آمریکا هیچ پایگاه نظامی در مصر ندارد و تنها از پایگاه هوایی «قنا» برای عملیات لجستیکی  و حمایت از نیروی هوایی خود در منطقه استفاده می‌کند.

نیروی هوایی مصر اخیرا برای سبقت گرفتن از رقبای منطقه‌ای، جنگنده‌هایی از آمریکا، روسیه و فرانسه  خریده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول