اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انجام ۶۲۰ پیوند کلیه در استان گیلان

دبیر سمینار مروری بر داورهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی گیلان را پیش‌ رو در حوزه پیوند کلیه معرفی کرد و گفت: اولین پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی در سال ۷۷ انجام‌شده و تاکنون ۶۲۰ پیوند کلیه استان گیلان صورت گرفته است.

انجام ۶۲۰ پیوند کلیه در استان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، مسعود خسروی پیش از ظهر امروز در نخستین سمینار مروری بر داروهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضای کشور در سالن اجتماعات هتل رسپینا لاهیجان با بیان اینکه پیوند اعضا برای کشور برای ارزآوری داشته باشد، اظهار کرد: امروزه پیوند اعضا به یک صنعت بسیار بزرگ تبدیل‌شده است که اگر با استفاده از تکنولوژی محصولاتی را بتوان تولید کرد برای کشور ارزآوری دارد.

وی با اشاره به تاریخ نخستین پیوند اعضا انجام‌شده در کشور گفت: نخستین پیوند اعضا در کشور در شهر شیراز و در سال ۴۷ انجام شد که تحولی بزرگی را در جهان رقم زد.

دبیر سمینار مروری بر داورهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضا با اذعان به اینکه پیوند کلیه در جهان دارای اهمیت بسیار زیادی است، تصریح کرد: خوشبختانه پیوند کلیه در ایران دارای صاحب‌نظران بسیاری است و سالانه در دنیابین ۳۰ الی ۴۰ هزار پیوند کلیه انجام می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت کلیه در سلامت انسان است.

خسروی لازمه انجام صحیح پیوند کلیه را شناخت داروهای مختلف در این حوزه دانست و افزود: داروهای بسیاری در حوزه پیوند کلیه وارد کشور شده است که باید در این خصوص تبادل‌نظر صورت گرفته و با بیمه‌ها به توافق برسیم تا دغدغه بیماران کلیوی را کاهش دهیم.

وی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را پیش‌ رو در حوزه پیوند کلیه معرفی کرد و گفت: اولین پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی در سال ۷۷ انجام‌شده و تاکنون ۶۲۰ پیوند کلیه در استان گیلان صورت گرفته است.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول