اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انجام پژوهش پیرامون حق‌آبه‌های کارون ضروری است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح جامع پژوهشی در حوزه حق‌آبه‌های کارون در بخش‌های مختلف، یکی از ضروریات امروز است.

انجام پژوهش پیرامون حق‌آبه‌های کارون ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اقبال عباسی پیش از ظهر امروز در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با تأکید بر اهمیت طرح‌های پژوهشی در حوزه آب و محیط‌زیست، گفت: در سال‌های قبل کارگروه ساماندهی زاینده‌رود مقدار سهمی برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی برای چهارمحال و بختیاری بدون انجام مطالعات دقیق در نظر گرفته‌اند که جوابگوی نیاز فعلی استان نیست و مشکلاتی را برای بخش‌های مختلف به وجود آورده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای طرح جامع پژوهشی در حوزه حق‌آبه‌های کارون بزرگ در بخش‌های مختلف امروز یکی از ضروریات است، ارائه نتایج این طرح پژوهشی به وزرات نیرو می‌تواند باعث تصمیم‌گیری صحیح در تعیین میزان حق‌آبه‌ها در حوزه کارون باشد؛ تا در آینده در این حوزه با مشکلات حوزه زاینده‌رود مواجه نشویم.

 وی در خصوص طرح‌های پژوهشی حوزه کشاورزی، گفت: انجام برخی از طرح‌ها مانند مدیریت آفات در باغات و مزارع بر عهده سازمان جهادکشاورزی است و نمی‌توان به آن اعتبار جداگانه اختصاص داد، طرح‌های مربوط به حوزه کشاورزی باید جامعیت داشته و در مقیاس کلی نتایج کاربردی در پی داشته باشد.

علل گرایش بانوان چهارمحال و بختیاری به اعتیاد مشخص شود

عباسی در ادامه با اشاره به طرح‌های پژوهشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتباد بانوان، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها باید کاملا واضح و روشن بیان شود، قطعا برای تمامی مناطق کشور و استان نمی‌توان یک نسخه واحد در نظر گرفت، هر منطقه باتوجه به شرایط جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند یک پژوهش جداگانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بنظر می‌رسد موضوع اعتیاد در بین بانوان و دختران یک موضوع بسیاری جدی است و باید به علل گرایش بانوان به اعتیاد در چهارمحال و بختیاری توجه ویژه‌ای صورت بگیرد؛ گاهی مطرح شدن آسیب‌های موجب ایجاد حساسیت در خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

وی تأکید کرد: نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای تصمیم‌گیری باید در اختیار برنامه‌ریزان کشور و استان قرار بگیرد.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول