اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

جوانان انقلابی حاج قاسم های امروز هستند

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به جوانان متعهد و انقلابی گفت: شما حاج قاسم های امروز هستید و این فرآیند به دوش شماست تا با برگزاری نشست هایی از این دست و البته با فراخوان بیشتر از جوانان متعهد و انقلابی، این مسیر را به پیش ببرید.

جوانان انقلابی حاج قاسم های امروز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار محمدعلی جعفری ظهر امروز در نخستین عهدواره پیشرفت منطقه ای استان قم که در سالن آوینه این شهر برگزار شد با گرامیداشت یاد امام راحل عظیم الشأن (ره) و همه شهدا بویژه سید شهیدان مقاومت حاج قاسم سلیمانی و یارانش و همچنین تسلیت حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی و قدردانی بی نظیر مردم از آن مجاهد ایثارگر، دستاوردهای انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان داد و البته تثبیت مقاومت اسلامی در منطقه نیز به همت آن سردار سرافراز و همرزمانش محقق شد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله (عج) در عین حال بیان کرد: البته در این گونه رخدادها، ما هم باید راه خود را پیدا و انحرافات احتمالی را با بازگشت به مسیر اصلی جبران کنیم.

وی سپس به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: این بیانیه یک ترسیم کلی از گذشته، حال و آینده ماست که حضرت آقا در آن و با حکمت و ظرافت خاص به چهار عظمت یعنی عظمت وقوع انقلاب اسلامی، عظمت راه طی شده در مسیر انقلاب، عظمت چشم انداز انقلاب و همچنین عظمت نقش نیروی جوان متعهد در رسیدن به این چشم انداز اشاره می فرمایند.

بیانیه گام دوم انقلاب همچنان غریب و مظلوم است

سردار جعفری افزود: البته این بیانیه و مفاهیم بلند آن همچنان غریب مانده است و نیاز به تفسیر و تبیین بیشتر دارد.

وی 40 سال نخست انقلاب اسلامی را زمان نقش آفرینی مؤثر مردم در عرصه های دفاعی، امنیتی و محرومیت زدایی با محوریت نیروی جوان و انقلابی خواند و گفت: طبق فرمایشات رهبری در گام دوم انقلاب هم نقش تأثیرگذار مردمی، نقش معیار است و هر کجا ناکامی دیده می شود به این دلیل است که ما نتوانسته ایم حضور مردم را در آن عرصه تأمین کنیم.

ضرورت شبکه سازی هسته های خودجوش جوانان انقلابی

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله (عج) همچنین خطاب به جوانان خلاق و کارآفرین حاضر در این نشست گفت: رسالت امروز، فراگیر کردن و مردمی کردن همین هسته های کوچک و خودجوش شماست تا بتوان فعالیت های متنوع و ارزشمند شما را شبکه سازی و جبهه سازی کرد.

وی اضافه کرد: این تعبیر رهبر معظم انقلاب است که ما خرمشهرها در پیش داریم. از این رو باید فعالیت خود را در شرایط امروزه طوری سامان دهیم که بتوانیم با تجربه اندوزی از برخی عملیات های محدود، شرایط را برای عملیات های بزرگ و اصلی مانند فتح خرمشهر فراهم سازیم.

وی در عین حال تأکید کرد: بنابراین وظیفه امروز این است که فعالیت های ارزشمند هسته های خودجوش جوانان انقلابی و متعهد با همفکری، شبکه سازی و جبهه سازی به یک حرکت مردمی اجتماعی تبدیل شوند تا بتوان بر اساس آن، گام دوم انقلاب را محقق ساخت. این فرآیند همان است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از آن با تعبیر خودسازی، جامعه پردازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی یاد می کنند.

جوانان متعهد و انقلابی، حاج قاسم های امروز هستند

وی خطاب به جوانان حاضر در جلسه گفت: شما حاج قاسم های امروز هستید و این فرآیند به دوش شماست تا با برگزاری نشست هایی از این دست و البته با فراخوان بیشتر از جوانان متعهد و انقلابی، این مسیر را به پیش ببرید و ان شاء الله به سرانجام برسانید.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین افزود: جوانان انقلابی باید دست در دست یکدیگر و به شکل متحد به شبکه سازی و جبهه سازی مردمی روی آورند تا بتوانند از این رهگذر برای حل مشکلات و مسائل مختلف و حتی بزرگ کشور گام بردارند و ایفای نقش کنند.

وی اضافه کرد: در این راه، مطالبه گری، صدای مردم شدن، روشنگری و شفاف سازی و همچنین پرداختن جدی به امور فرهنگی و اجتماعی، مسائل مهمی است که باید مدّ نظر جوانان انقلابی و متعهد قرار گیرد.

سردار جعفری همچنین اخلاص، سختکوشی و تحمل مخالفت ها را سه شرط مهم کار جهادی دانست و گفت: حضرت آقا مکرّرا بیان می فرمایند که برای حل مشکلات و پیشرفت، باید به داخل کشور و استفاده از ظرفیت جوانان و ظرفیت مردمی توجه و نگاه داشت، اما گاهی باید گریست که همچنان برخی به خارج امید دارند و به آن جا چشم دوخته اند.

وی در پایان سخنان خود از جوانان خلاق و کارآفرین خواست تا در فعالیت های خود ضمن توجه به توجیه اقتصادی طرح ها و فعالیت ها، از امکان شبکه سازی خیّرین برای بهره مندی از حضور و ظرفیت آنان نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/2258/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول